Corinas Blogg

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Corina - 14 december 2011 14:56

Jag blundar en stund, låter tankarna flyga fritt. Öppnar ögonen igen och är fortfarande kvar på samma fläck som innan jag blundade.

Blundar igen. Samma funderingar dyker upp. Snart är det jul igen.

Öppnar ögonen igen, fortfarande samma resultat.

Blundar åter igen. Nya funderingar. Kommer jag att hinna det som är kvar att göra ?

Öppnar ögonen igen, fortfarande kvar på samma fläck.

Blundar igen. Funderar igen. Vad har jag kvar att göra egentligen ?

Öppnar ögoen ännu en gång. Hör sonen som spelar Tv-spel och blåsten som viner ute.

Blundar ännu en gång. Maten måste fixas, hinner jag nog nästa vecka på en av mina lediga dagar.

Öppnar ögonen. Kikar runt i köket, borde städa lite faktiskt. Bha, det får duga som det är.

Blundar igen. Klapparna måste slås in, en ligger förresten kvar ute bilen än. Några är inte köpta heller.

Öppnar ögonen ännu en gång. Hör bara blåste ute nu. Suckar lite, snön som låg så fint, nu tinar den bort och det är glashalt och blött ute igen.

Om jag blundar tillräckligt länge, blir saker och ting fixade då tro ? Jag menar om jag blundar verkligen länge kanske maten handlar sig själv och klapparna slår in sig själv ?

Nä skulle inte tro det så det är nog bäst att öppna ögonen i alla fall och försöka mig på att bli klar innan julhelgen ändå. Fast jag har fyra lediga dagar kvar så det ska nog ordna sig med allt.


Blundar en stund till och tar några djupa andetag och känner lugnet återkomma. Jag ska nog hinna med i år också. För en kort stund kännde jag lite stress smyga sig på men lyckades mota detta monster och trycka tillbaka det i sin mörka håla igen.

Öppnar ögonen och ler för mig själv. Sonen spelar vidare, maken dåsar i sin fotölj. Snart ska vi iväg och äta julgröt och se luciatåg. Ser fram emot det, verkligen !


©Corina Selberg


   

Av Corina - 14 december 2011 13:00


Jag vet inte varför, men jag har så svårt för att komma i håg att denna blomma heter Amaryllis ! Älskar denna blomma och det är den enda riktiga blomma som jag kopplar ihop med just julen. I år köpte jag mig två stycken. Fick två för 100 kr på Coop för ett bra tag sedan.


                                                             Och nu har mina amaryllisar börjat slå ut. Den i köket har en av blommorna redan slagit ut. Och såklart måste jag fram med kameran och makroobjektivet :) Som vanligt blir det en massa foton ur olika vinklar och med olika inställningar. Lika många foton kasseras :)

Och det lär bli fler foton av denna i mina ögon verkligen vackra blomma.


Återkommer med mera en annan gång. Vi ses 

 
Av Corina - 14 december 2011 09:05

Jo exakt, inget luciafirade alls blev det igår för min del. Jobbade häcken av mig istället. Och tidigare år har det varit besök av lucia på avdelningen men inget sådant detta året, så trist !


Plusgrader ute och regn, just nu kanske det håller upp men fortsätter detta försvinner ju snön illa kvickt och det vill jag ju inte ! 

Ikväll har Tavelsjö Skola öppet hus. Dit ska jag och får väl då se Lucia i alla fall, en dag för sent.

Blev inget bloggande igår och något intressant har jag inte idag heller att komma med. Känns totalt tomt upptill idag. Efter gårdagens mardrömsdag är jag totalt slut både i kroppen och knoppen ! När jag kom hem igår åts middag och sedan landade jag i soffan, där blev jag kvar tills sängen kallade !

Tror det blir soffan och en god bok denna dagen......bara tvätten måste tas om hand ! Ska kanske försöka fota min julblomma med makron under dagen. Om inte annat så återkommer jag då :)


Vi ses  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards