Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Corina - 26 december 2011 08:58

Och jag kan inte nog säga hur skönt det känns, att julhelgen äntligen är slut !



I mina ögon har de allra flesta tappat kontrollen runt julens firande. Allt kretsar till hysteriskt handlande ! Sedan sitter barnen och räknar klappar för att skryta inför kompisar som inte alls fått så många, eller inte ens någon klapp. Men visar upp fruktansvärt dyra klappar !

Vad är det vi lär våra barn egentligen ? Jo att vi firar julen för att få många och dyra klappar !!!!! Det är detta jag vänder mig emot så hårt !

Kanske en dag blir det bättre, jag kan bara hoppas ! Jag kan hoppas att vi börjar fira julen som vi ska, njuta av att få rå om de närmaste och inte fokusera till mängden av julklappar.

Jag läste en blogg där en tjej verkligen sågade julen, och gissa varför ? Jo hon fick inte tillräckligt med bra julklappar ! Bortskämda skitungar i mina ögon !



Som alla vet så jobbade jag julaftonen och juldagen. Och som vanligt går det ju bara bra, det var ju inte första julen jag tillbringade på jobbet :)

En anhörig fick mig att verkligen glädjas på julaftonen med att ge mig en underbar julkram och i nästa andetag titta på mig och säga : Å vad fin du är idag ! Detta gjorde mig så glad, någon noterade att jag ansträngt mig med att fixa håret och måla mig lite just på julaftonen trotts att jag jobbade. Sånt värmer mitt hjärta !


Jobbade till kl 21 på julaftonen. Jag var nog efterlängtad när jag kom hem tror jag :) På bron mötte katten med ett tydligt jamande och i hallen stod min familj prydligt uppradade när jag klev in :) Alla glada att jag äntligen kom hem ! Ett paket fick jag plus en trisslott, som jag inget vann på :) Någon timmes mys tillsammans blev det och sedan sova eftersom arbetet kallade dagen där på.......


Igår kom jag hem strax efter kl 17......fick sluta lite tidigare :) Tack till snälla kollegor !

Middag blev det med gemensamma krafter......sedan lite mys hemma hos bästaste Maria med familj ! Är alltid lika mysigt att sitta och prata strunt tillsammans med Maria och hennes familj.


 

 Vad blir det idag då ? Inget speciellt är planerat egentligen. Är ju ledig idag men sedan återstår tre arbetsdagar innan nyårshelgen. Funderar på en lugn och mysig dag.....lite DVD film kanske tillsammans med familjen.....en såndär mysdag bara utan krav :)

Som sagt, vi får väl se vad det blir !


Vi ses 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards