Corinas Blogg

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Corina - 5 december 2011 14:04


Medan jag väntade på att kamerabatteriet skulle laddas så plockade jag fram julgardinerna. Så nu är dom på plats som ni kan se :)

   Såhär blev det när jag förstorade och ramade in två foton från i höstas. Dessa pryder nu en vägg i vardagsrummet hos mig. Ganska bra blev det väl, eller hur ? Att skaffa dessa små "hyllor" var ganska smart. Enkelt att byta tavlor när man så vill :) och dom var inte speciellt dyra heller. Köpte dom på Rusta. 

Till slut hade batteriet laddats i alla fall. Blev en något kortare tur än jag tänkt mig men det spelar väl ingen roll. Fotade både med makron och med mitt 105-objektiv idag. Dagarna är ju så korta så man har inte så värst lång tid på sig att foto om man vill ha dagsljus vill säga.

Visar väl en av bilderna med macron i alla fall. Så härligt att det blev snö till slut :) Och minusgrader dessutom så den ligger kvar också. Lite rostig med fotograferandet......men snö är å andra sidan inte helt lätt att fotografera. Fotade med blixt också, ljuset vill inte riktigt räcka till annars trotts att det enligt klockan ska vara dag :)

   

Åsså tar vi en sån där bild på solen också som alla människor fotograferar hela tiden :) Det får bli allt för dagens andra inlägg.


Vi ses

Av Corina - 5 december 2011 09:04

Snön kom till slut så kälken och sparken fick lite snökänning i alla fall :) Ljust och fint blev det. Mitt fotograferande tog hastig stopp efter tre foton, slut batteri. Så det blev att gå hem och sätta kameran på laddning, eller rättare sagt sätta batteriet på laddning. Får ge mig ut på nytt försök när batteriet laddat klart.


I stället spanar jag ut över mitt kök. Har ju ett rätt stort kök :) Och skulle tro att många skulle tycka att jag har det rörigt. Tja, jag kan väl hålla med att mitt smyckesbord inger en lätt känsla av rörighet. Det är inte sådär bortplockat och kliniskt rent kan jag ju säga. Inget utställningshem direkt :)

Ingenstans i mitt hem är det sådär renplockat. Mitt hem lämpar sig absolut inte att beskådas på bild :) Jag brukar säga att mitt hem är ett organiserat kaos..... . Men dörren är alltid öppen för besökare och kaffe finns det alltid. Jag stannar gärna upp och sätter mig ner för en pratstund oavsett vad jag håller på med. Jag ger mig tid helt enkelt. Den där städningen hinns säkert med vid annat tillfälle. Visst kan det vara dammigt ibland, men gör det något tro ? Bevisar i mina ögon att jag har annat roligt för mig istället.

Just nu är det dock ovanligt städat :) Kan ju bero på att det städades till första advent. Det mesta gjorde älskade maken medan jag arbetade.....han är guld värd min gubbe  . Och under dagen hoppas jag hinna få upp julgardiner i vardagsrummet. Men man vet aldrig, bäst vad det är så dyker det upp något annat som är mera spännande  .

Är jag konstig ? Ja kanske det men då är jag väl det då. Och antingen får man ta mig som jag är eller så låta bli. Enklare kan det väl inte vara eller hur ? Jag gör i alla fall mitt bästa när jag nu väl kommer igång :)

   

 

Nu ska jag i alla fall se om jag hittar julgardinern. Så får vi se om dom kommer upp också :) Ha nu en underbar fortsättning på er dag.


Vi ses   



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards