Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Corina - 17 december 2011 08:52

Lördag och ledig helg. Kan nog inte bli bättre. Gårdagskvällen tillbringades tillsammans med grannfrun och hennes barn plus Tacos och lite vin. Blev en lagom lång kväll eftersom man är lite trött efter veckans slit.

Vad ska man dryfta denna dag då ?

Funderar lite runt hur barnens vecka ser ut. Och kan konstatera att dom har långa veckor. Inte konstigt att dom är trötta när helgen kommer och sover länge på lördagsmorgonen ! Många gånger gör dom längre veckor än vad vi föräldrar gör.

Som exempel kan jag ju ta min nu 13 årige son. Han stiger upp senast kvart över sex,fem dagar i veckan. Kvart över sju lämnar han hemmet för att ta bussen till skolan. Oavsett när han slutar på dagen kommer han hem till byn kl 16 och kommer hem till huset närmare kl 16.30 Detta är en lång dag för en 13 åring i mina ögon. Och ledig är han ju inte till 100 % för det finns ju alltid läxor att göra när han kommer hem.......

Jag som förälder jobbar runt 8 timmar per dag och när jag kommer hem är jag ju inte tvungen till mera arbete om jag nu inte vill, eller hur ? Laga mt, naturligtvis äta måste man ju göra eller hur men efter detta kan jag ju faktiskt strunta i resten och landa i soffan resten av kvällen. När vi har ätit middag har ju sonen kvar en del av sitt arbete, läxorna.

Inte är det väl konstigt då att sonen landar i sängen kl 21 varje kväll, senast ? Och inte är det väl så underligt att halva lördagen går åt till att sova ?


 

Vad ska jag själv göra idag då ? Funderingar finns ju på att leka fotomodell tillsammans med en fotosugen grannfru :) Vet inte om jag är speciellt bra på detta men hon gillar ju utmaningar och att fotografera mig är verkligen en utmaning  . Men först ska alla inblandade ju vakna också.....


Vi ses       

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards