Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Corina - 20 juni 2021 08:33

 

Vaknade tidigt som vanligt. Mulet och regn här hos mig och igår kväll gick det åska.

Har inget speciellt planerat denna söndag, får se vad det blir.

Igår firade vi Viktor som fyllde 23 år. Blev smulpaj eftersom han inte gillar tårta.

Alma var hem en sväng för att hämta sin saft på syrenblommor som jag silat upp och hällt på flaskor.


 

Lilla Bus, eller Casper som han egentligen heter. På fotot har han just varit ute på sin första cykeltur i den speciella cykelkorgen jag köpte till honom. Han gillade att vara ute och åka cykel :) Alma och Casper var ute en tur igår också, runt bölesholmarna här i Umeå. Och Casper verkade gilla det då också :)

Han verkar bli pratglad, troligtvis ett arv från hans mamma som också pratar enligt ägaren. 


 

Casper tycker om alla ! Parkerade sig ganska snart på makens ben när han var på besök. Där somnade han till och med :)


 

Ja som sagt, ingen sol hos mig denna dag. Mulet och regn. Men mig gör det inget. Blir en dag att spendera inne med andra ord. Lite senare idag ska jag försöka köra lite dammsugare här hemma. Tvätta gjorde jag i fredags och under gårdagen. Kanske lite av den tvätten har torkat, får kolla !


           

Kanske kan det bli lite paint shop pro också under dagen och så är det väl mera fotboll som ska kollas också på eftermiddagen.


Och imorgon är det måndag igen. Sista veckan innan semestern som Umeå Kommun flyttat fram så att så många som möjligt inte får vara ledig till midsommar ! Vad dom förväntas vinna på att flytta fram en vecka vet jag inte faktiskt. Något riktigt svar har vi inte fått på våra frågor.

Andra perioden blir ju väldigt sen.....återstår att se hur många av vikarierna som jobbar den sista veckan på andra perioden denna sommar. Hamnar ju ännu närmare skolstarterna än tidigare och dom brukar ju vilja vara lite lediga innan skolstarten vilket man får förstå, eller.......

Ett korkat beslut att flytta fram en vecka i alla fall men som vanligt får man som personal endast gilla läget och lyda när kommunen beslutar ! Så är det och så har det alltid varit, vad personalen tycker skits det i fullständigt !


Får hoppas alla har en bra söndag i alla fall.

Cyberkram !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards