Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 juni 2021

Av Corina - 3 juni 2021 08:29

 

Redan torsdag då. Och varmt har det blivit, lätt olidligt egentligen men man får liksom härda ut.

Med munskydd i jobbet hela dagarna blir det bara värre kan jag ju säga.


Annars så är jag väl ganska ok. Var ut på promenad igår med en av våra farbröder och det var väl ingen höjdare för mina höfter, tog resten av dagen att få värken att släppa och natten ska vi väl prata tyst om. Men är i alla fall på benen även denna dag och ska arbeta kväll, 12 - 20. Livet rullar på kan man väl säga.


Lagom innan semestern meddelar som vanligt Kommunen om förändringar schemamässigt. Varför frångå detta konsept ?

Hälsoscheman, jag jävlar i min lilla låda. Hela Sverige skriker negativiteter om detta förbannade (o)hälsoschema och än är det väl endast en kommun som dissat detta vad jag vet. Övriga har hakat på. Och som vanligt gör Umeå Kommun likadant, hakar på. Nu ska personalen nyttjas maximalt för att pengar ska sparas. Äldrevården får inte kosta något, så är det.

Jag vet flera som kommer att sluta och söka andra jobb om detta införs och har själv funderat åt samma håll faktiskt, efter 37 år i äldrevården. Och var har kommunen tänkt hitta ersättare tro, när det är nog svårt redan nu ?? Även invandrarna börjar ge upp också, dom är ju faktiskt inte korkade !

Varför slita häcken av sig i vården egentligen, ett städjobb skulle jag vara minst lika bra.......

Och de största förlorarna är ju faktiskt våra äldre multisjuka och dementa !


   


Och att njuta av semestern som dom flyttat fram en vecka kommer att bli lite svårt också för många. Det är lätt att börja grubbla faktiskt !


   

 

Nåja, den som lever får väl se men som sagt, jag börjar bli allt mera tveksam över att jobba kvar åt kommunen och fler med mig är också tveksamma......


Får i alla fall önska alla en härlig Torsdag ni som kan njuta av värmen.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards