Corinas Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2021

Av Corina - 10 juni 2021 08:21

 

Tiden rullar på kan man väl säga. Ännu en ledig torsdag inför ännu en arbetshelg.


Förra året fick vi en AC till avdelningen som vi hade i dagrummet. Nu helt plötsligt får vi inte ha den monterad på dagrummet på grund av att den tydligen kan sprida smitta !

Hur satan ska vi härda ut i värmen nu hade dom tänkt sig ?? Vi får inte ha fläktar igång heller och fönster och altandörrar måste vi ha stängda just nu på grund av rymningsrisk om inte en personal kan vakta på altanen.

Luften är fruktansvärd på avdelningen och med dessa munskydd kommer denna värme att bli ett rent helvete !

Ventilationen fungerar som vanligt hur dåligt som helst i huset !

Just nu önskar jag att denna sommar ska regna bort faktiskt så värmen inte blir så hemsk !

Däremot får varje person ha egen fläkt på sitt rum vilket kan rädda livet på oss personal också.


       

Ac:n får vi köra på kontoret om vi håller dörren stängd när vi är där inne så nu har vi monterat den där och det lär bli poppuläraste rummet på avdelningen denna sommar.


 

Det skrivs spaltmeter om äldrevården när den inte fungerar, när personalen inte sköter sitt jobb. Och det är ju bra att det kommer fram när det inte fungerar kan jag tycka.

MEN det finns situationer där personalen faktiskt blir helt oskyldigt anklagade för diverse saker. Vem försvarar då personalen ?? Ingen säger jag, som personal har man ingenting att säga till om, man blir anklagad och typ dömd mot sitt nekande eftersom den sjuka plus anhöriga har alltid rätt även om det egentligen handlar om rent förtal.

Tyvärr ren och skär sanning !


 

Nåja, idag är en ny dag och solen lyser oförtrutet vidare och värmen hos mig är olidlig. Men på något vis ska man väl överleva detta också.

Bara att gilla läget och dricka vatten. Har även köpt hem vätskeersättning. Kan behöva ett glas då och då även som frisk i denna värme. Finns att köpa på vanliga butiker typ ICA och dom smakar riktigt bra dessa brustabletter tycker jag.


Det var dagens avhandling då. Får önska alla en trevlig torsdag.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards