Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

En tuff dag......

Av Corina - 12 maj 2012 17:17


Arbetsdag och den var väl inte värst. Den har rullat på kan man ju säga. Lugnt ändå på avdelningen just nu på helgen i alla fall.


Däremot är maken sjuk och ligger inne på sjukhuset från idag. Fick söka akut eftersom han hostar så förblånat och det kommer även blod i upphostningarna. Så man blir lite lätt orolig, så även barnen såklart. Ska upp till honom ikväll och lämna lite saker som han behöver, han är inlagd på lungvårdavdelningen för vidare utredning och man kan ju hoppas att allt löser sig !

Men visst oroar man sig och är väl inte alls så vaken som man borde just nu när man inget vet......sist detta hände hade han lunginflammation och blev frisk på antibiotika, man hoppas ju på samma sak denna gången.

Men jag går ingenstans utan telefonen kan jag säga och svarar då det ringer även om jag jobbar ! Man får tycka vad man vill......

Och imorgon jobbar jag igen, delad tur. Måste lösa saker och ting runt barnen innan imorgon ! Fy, blir en tung dag imorgon känner jag på mig !


Nu middag innan det bär av ner till NUS !


Vi ses !

   
 
Ingen bild

Birgit

12 maj 2012 19:05

Hoppas Jan får hjälp uppe på NUS så du har honom hemma snart igen. Hälsa så mycket

 
Ingrid

Ingrid

12 maj 2012 19:06

Hoppas att din make snart är hemma igen och att han får god hjälp på sjukhuset, men jag förstår mer än väl din oro.

Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

12 maj 2012 20:30

kan tänka mig att du är orolig för maken, men hoppas han blir bättre med antibiotika som förra gången
stor kram till dig

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Bettan

Bettan

13 maj 2012 00:43

Men fyyyy då. Älskade vännen, hoppas att det ska hjälpa med lite antibiotika även denna gång. Men förstår din oro så väl. Bläää för att inte veta & denna oron sm du måste dras med. Du gör i alla fall helt rätt i att ha telefonen med dig. Nöden har ingen lag i detta fall. Kramar om dig å hoppas att du ska få sova gott. Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

13 maj 2012 06:15

Hoppas att allt löser sig till det bästa för din make
Styrkekramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 maj 2012 10:19

Så ledsamt att läsa här i dag, hoppas det inte är så allvarligt med din man och att han snart är hemma igen, klart att ni är oroliga. Tänker på er.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 maj 2012 08:38

Hoppas att allt kommer att fixa sig till det bästa för både dig, barnen och din käre make.
Han kommer nog snart hem får jag hoppas.
Önskar dig en bra måndag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards