Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Söndag (igen)

Av Corina - 13 december 2015 07:50

Tredje advent.

Tänk vad tiden går fort.

Snart är julaftonen här igen. Ännu ett år har snart passerat.

Återblick ? Nja tror jag väljer att blicka frammåt istället. Fast det året som gått har väl varit rätt bra.

Men väljer ändå att strunta i det passerade och se vidare.


 

Gårdagen började för min del med städ och tvätt. Förmiddagen ägnades åt en storstädning av badrummet samtidigt som tvätten snurrade i maskinen.

Sedan bar det av ner till Hörnefors. Ett besök hos pappsen och hans familj.

Viktor fick sina jeans lagade. Bättre att laga då det bara är lite små skavanker. Så nu har han åter igen tre par jeans att använda.

Kom inte hem förränn runt åttasnåret igår kväll. Så det blev inte tvättat klart igår. Med andra ord så snurrar maskinen även denna dag trotts att det är Lucia.

Får se om det blir ett kyrkobesök på eftermiddagen. Familjegudstjänst kl 16 är det i Tavelsjö Kyrka.


 

Ute är det -9 grader nu på morgonen. Men snön lyser med sin frånvaro. Isigt som bara den är det däremot.

Glashalt kan jag ju lugnt säga.


Nu ska jag dricka tretåren klart och sedan är dagen igång på allvar.

Ha en härlig tredje advent och lucia.

Vi ses en annan dag.

Kram !

  

 
 
Ingen bild

Ljusletaren

13 december 2015 08:38

Glad tredje advent fina vän! Du tvättar på som vanligt *ler* Är du en sådan fin medmänniska så du lagar andras jeans ... bra och tummen upp. Gå försiktigt och ha en bra dag/ kram

 
Bettan LA i Lövstugan

Bettan LA i Lövstugan

13 december 2015 18:44

Trevlig Luciakväll! Jaa, tänk, det är vardag i alla fall fast det är helg... hihihi
Tänkte spela lite julskivor nu när det är Lucia men spelaren var trasig. Oj oj oj, vilka gamla skivor man har. Man blir ju lite nostalgisk.
Sätt broddar på stövlarna jag vill inte ha en Corina med brutet ben.
Varma Luciakramar

http://www.bettan.lojdstrom.se

Corina

13 december 2015 19:03

Har valt att hålla mig inne under halkan. Vill inte ha något brutet själv heller ! Haha jo nog finns det en hel del gamla skivor här med kan jag säga. Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards