Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 december 2015

God Morgon !

Av Corina - 23 december 2015 08:17

Uppe tidigt denna dagen. Dagen före dopparedagen.

Ska jobba idag. Börjar kl 12 och slutar kl 20.

Man kan väl säga att min julhelg har dragit igång denna dag.


Någon julstämning har inte infunnit sig. Och det har blivit sparsamt dekorerat här hemma detta året.

Barnen har inte ens velat bry sig i julgran detta året.

Och med tanke på hur katterna härjar just nu så är det nog lugnast att skippa den faktiskt.

Har ju ljusstakar och stjärnor   .


I övrigt är allt klart här hemma kan jag tycka.

Jag får starta med att sprida lite jul på jobbet till våra tanter med andra ord.

Jag hoppas de julklappar jag slagit in till dom blir uppskattade i alla fall.

Dom ligger under granen på jobbet och sprider nyfikenhet   .


 

Nu önskar jag er en trevlig dag. Denna dagen före dopparedan.

Synd att snön lyser med sin frånvaro !


Julkram   

  

 
 
Ingen bild

Ljusletaren

23 december 2015 12:08

Ger ni vårdtagarna julklappar så gulligt av er *stor fet tumme upp*
Snöar och då blir det julstämning. Kom nyss in efter att ha skottat vår infart. God Jul till dig och de dina/kram

Corina

23 december 2015 17:48

Jag ger tanterna var sitt smycke i julklapp .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards