Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Onsdag

Av Corina - 12 maj 2010 09:53

Veckan har hoppat fram till onsdag igen. Inatt har det varit minusgrader ute igen. Marken var vit  av frost när jag kravlade mig ur sängen halv sju. Nu lyser solen så vackert och jag har fortfarande inte kommit mig ut.


Började dagen som vanligt med tidningen och en kopp kaffe ( ledig idag kan jag tillägga). Maken ordnade med frukost till barnen, gubben är en riktig pärla på morgonen ! Min kropp tar tid på sig att vakna numera :)  Sonen är hemma eftersom han är förkyld, passar ju rätt bra då dom har kortvecka. Men dottern for i vanlig ordning till skolan.

När kaffet var urdrucket och tidningen läst tog jag mig en dusch, härligt ! Kroppen behövde det varma vattnet. Dagarbetet misshandlar mina muskler och leder å det gruvligaste ! 


Nu har jag plockat lite här hemma med hjälp av maken. En maskin tvätt är klar och upphängd, den andra snurrar för fullt. Middagsmaten är framplockad, blir palt ikväll. Om någon timme blir det lunch (rester från gårdagens middag).

Kl 13 ska dottern hämtas på skolan. Vi måste ner dels för att handla och dels för att skaffa nya fotbollsskor till henne då de gamla är för små.


Måste ta mig i kragen och fota lite smycken jag påtat ihop också. Blir kanske eftermiddagen och kvällens syssla. Sålde faktiskt två par örhängen på jobbet igår. Måste också beställa lite material. Halsband med lädersnören är på ropet just nu tydligen och dom blir faktiskt riktigt snygga. Har gjort några stycken som jag själv tycker är riktigt fina. Hoppas sälja lite nu när det snart är morsdag :) Ska göra ett set till min mamma också som hon ska få på morsdag hade jag tänkt.


Men nä detta duger inte, här kan jag inte bli sittande hela dagen. Tvätten måste hängas, den lär väl knappas hänga sig själv. Och imorgon är det arbetsdag igen dessutom.......


Tack och hej för idag go vänner ! Ska försöka få tid till att besöka er under kvällen.


 
 
Margit

Margit

12 maj 2010 14:13

Hej Corina!!!
Oj, det vattnas i munnen på mej!!! Gissa varför!!JUO!! Palten ni ska äta!!! Du kan väl skicka ett par pALTAR genom bloggen!!! Eller åtminstone ta en bild...när de ligger på tallriken och lägga i bloggen...på "min beställning"....
Kram!!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

12 maj 2010 20:32

Tack Corina!!
Dom smakade gott! Så nu är jag mätt o belåten. Allltid goyy med palt!!!
TACK VÄNNEN!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

13 maj 2010 06:12

Vad tråkigt att du var tvungen att gå tillbaka till dagen när din kropp får så ont av detta. Så fina bilder
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

13 maj 2010 22:06

Halsband med läderrem är snyggt och tufft.
Jag vet hur jobbigt det är att tvinga sin kropp till arbete då man har problem med värk.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards