Corinas Blogg

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Corina - 9 november 2011 12:36

En sån där underbar dag ! Varit ut på en ordentlig promenad och njutit av tillvaron helt på egen hand tillsammans med min kamera. I lugn och ro testat lite olika inställningar och sånt och låtit tankarna bara flyta fritt. Är väl ganska lätt att negativa tankar poppar upp när man har ovanligt ont. Sådan är i alla fall jag. Men försöker peppa mig och tänka annat.

Hösten vägrar att övergå till vinter detta året. Grästet är fortfarande grönt ! Träden visserligen kala men inte en flinga snö så långt ögat kan nå och varmt dessutom !

 

Någon glömde i alla fall sin arbetshandske......prydligt har någon satt upp den också :) Sånt man inte kan låta bli att föreviga. Hm.....kanske ett litet konstverk eller ?

 

Dimman låg kvar medan jag promenerade idag. Ganska spännande att fotografera i dimma faktiskt. Kanske inte alltid bästaste resultaten men bilderna kan bli spännande att titta på. Jag eftersträvar ju inte berömmelse eller rikedom med mitt fotograferande :) Att få bilder sålda är inte det lättaste i denna värld och att skapa sig ett namn som fotograf är inte heller lätt.

 

Och just idag blev väl det blandat resultat.......nacken gör det ju inte lättare att fotografera men det skingrar negativa tankar i alla fall.

Med posten kom idag mina sista foton som jag beställt. Sammanlagt har jag beställt 269 st vanliga foton och fem förstoringar. Detta betalar jag således 336 kr för.

Fick också hem min fickalmanacka idag med egna foton i, den har jag betalat redan. Kanske inte billig, men personlig i alla fall. Så nu är jag rustad för nästa års planeringar :) 

Mötte ingen på min promenad denna dagen. Fick vara helt för mig själv. Och det uppskattade jag verkligen denna dagen. Min nacke är i alla fall lite bättre idag. Jag kommer inte att visa alla bilder idag för det blev en hel massa på min promenad :) Tänkte nyttja dom i olika inlägg............

Snart blir det ett stadsbesök också. Sonen ska ju både klippa sig och sedan till optikern också. Pappa ska köra ner och ta hand om detta medan jag väntar på att dottern ska komma hem. Så fort hon kommer åker jag ner tillsammans med henne. Planen är att äta middag ute idag, det blir nog barnen glada åt :) Sedan har dottern dans så jag och hon stannar i stan sedan vi ätit och dom andra åker hem. Kanske hinner jag skaffa ramar till mina nya förstoringar innan dansen börjar........

    

Nu blir det att vila lite innan Alma dyker upp.


Vi ses 


 
Av Corina - 9 november 2011 08:18

Denna bilden har jag gjort en förstoring på. Och nu ska jag skaffa ram till den. Bilden utstrålar för min del verkligen lugn och ro ! Jag älskar den verkligen så nu ska den upp på väggen i vardagsrummet och förgylla mina dagar även där.

 

Denna bilden har jag också gjort en förstoring på som blev fantastisk i mina ögon i alla fall ! En av mina favoritbilden den också. Ska hänga i vardagsrummet den med !

Jag får ofta frågan om varför jag inte gör kopiorna själv..... och svaret är enkelt......blir ingen bra kvaitet och dålig hållbarhet med den skrivaren jag har. Även om jag använder fotopapper håller inte färgerna någon längre tid när man sätter dom på väggen. Så därför väljer jag att anlita proffs för att göra mina förstoringar. En kostnad men den tar jag gärna då jag får en bild som håller en längre tid !


Vad blir det idag då ? Inget speciellt har jag planerat. Ska ut och kika på naturen bara den täta dimman lättar lite mera för just nu ser man inget alls :)

Nacken känns fortfarande stel......nackspärr är inget nytt för min del. Har jag haft tidigare och det ger med sig efter ett tag. Fast det är klart, jag borde naturligtvis varit hemma från jobbet igår. Den biten har jag konstaterat :)


Men nu börjar solen kika fram....dags att gå ut !

Vi ses kanske senare med nya foton :)

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards