Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Corina - 24 november 2011 07:25

    

Låter kanske lite dramatiskt att ha siktet inställt :) Men det är inte alls det minsta dramatiskt. Jag har siktet inställt mot jobbet idag.......jobbar kväll igen, 12 till 21 står det på schemat. 


Fick tag på skor till Alma i alla fall, efter att ha besökt varenda skoaffär i Umeå Centrum tror jag. Jag var bra nog less om man får säga så.......   Tanken slog mig att dottern är värre än jag när det handlar om skor, fast hon på ett annat sätt. Jag har ju mina fotproblem att kämpa med.

 

En vanlig sten kan vara vacker att se på eller hur ? Av någon outgrundlig anledning gillar jag att fotografera stenar....både ensamma och i hög.... 

Titta själva....visst är stenarna rena konsten      . Alla olika fomer, varierande färgsättningar och olika storlekar. Upplagda ute i naturen för beskådan av alla som passerar. Just dessa passeras väl kanske inte av så värst många, men jag passerar i alla fall och har fotograferat dessa flera gånger. Varje gång ser dom olika ut ....

 

Höststenar.....fint färgade i röd nyans.....eller julstenar......... 

 

Någon "stenkunnig" skulle säkert kunna tala om varför denna sten har denna färg men jag bryr mig inte. Tycker den är vacker i sin enkelhet. Det läggs ner mängder med pengar på konstverk som personer har gjort.....inget ont om dessa.....men de vackraste konstverken finns oftast ändå liggandes ute i naturen !

Jag varndrar ganska ofta runt på skulpturparken på Umedalen i Umeå eftersom jag har min arbetsplats där. Och får där njuta av otaliga både begripliga och obegripliga konstverk, tillverkade av mänsklig hand. Och njuter naturligtvis även av dessa tillverkade konstverk    .

       

Visar några exempel här ovanför från skulpturparken på Umedalen. Och visst njuter man även om man inte begriper alla gånger .......

 

Men håll med om att naturen bjuder på minst lika njutbara konstverk där ens egen fantasi får arbeta aningen ......

Här tror jag trollen bor......bland dessa stenar täckta av mossa och rötter och grenar. Vad tror ni själva ?  Om man bara har en gnutta fantasi kan man nästan ana en liten rökslinga från deras eld och jag tror någon smygtittar fram bakom någon sten........... .


Nu får ni ha en fortsatt härlig torsdag.

Vi ses


   

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards