Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Hejsan hoppsan :)

Av Corina - 9 november 2011 12:36

En sån där underbar dag ! Varit ut på en ordentlig promenad och njutit av tillvaron helt på egen hand tillsammans med min kamera. I lugn och ro testat lite olika inställningar och sånt och låtit tankarna bara flyta fritt. Är väl ganska lätt att negativa tankar poppar upp när man har ovanligt ont. Sådan är i alla fall jag. Men försöker peppa mig och tänka annat.

Hösten vägrar att övergå till vinter detta året. Grästet är fortfarande grönt ! Träden visserligen kala men inte en flinga snö så långt ögat kan nå och varmt dessutom !

 

Någon glömde i alla fall sin arbetshandske......prydligt har någon satt upp den också :) Sånt man inte kan låta bli att föreviga. Hm.....kanske ett litet konstverk eller ?

 

Dimman låg kvar medan jag promenerade idag. Ganska spännande att fotografera i dimma faktiskt. Kanske inte alltid bästaste resultaten men bilderna kan bli spännande att titta på. Jag eftersträvar ju inte berömmelse eller rikedom med mitt fotograferande :) Att få bilder sålda är inte det lättaste i denna värld och att skapa sig ett namn som fotograf är inte heller lätt.

 

Och just idag blev väl det blandat resultat.......nacken gör det ju inte lättare att fotografera men det skingrar negativa tankar i alla fall.

Med posten kom idag mina sista foton som jag beställt. Sammanlagt har jag beställt 269 st vanliga foton och fem förstoringar. Detta betalar jag således 336 kr för.

Fick också hem min fickalmanacka idag med egna foton i, den har jag betalat redan. Kanske inte billig, men personlig i alla fall. Så nu är jag rustad för nästa års planeringar :) 

Mötte ingen på min promenad denna dagen. Fick vara helt för mig själv. Och det uppskattade jag verkligen denna dagen. Min nacke är i alla fall lite bättre idag. Jag kommer inte att visa alla bilder idag för det blev en hel massa på min promenad :) Tänkte nyttja dom i olika inlägg............

Snart blir det ett stadsbesök också. Sonen ska ju både klippa sig och sedan till optikern också. Pappa ska köra ner och ta hand om detta medan jag väntar på att dottern ska komma hem. Så fort hon kommer åker jag ner tillsammans med henne. Planen är att äta middag ute idag, det blir nog barnen glada åt :) Sedan har dottern dans så jag och hon stannar i stan sedan vi ätit och dom andra åker hem. Kanske hinner jag skaffa ramar till mina nya förstoringar innan dansen börjar........

    

Nu blir det att vila lite innan Alma dyker upp.


Vi ses 


   
 
Sanna

Sanna

9 november 2011 13:11

Jättefina bilder.
Vad har du för kamera frågar jag som är nyfiken och fotar mer än gärna också. :)

Favorit den allra sista bilden.

MVH//Sanna

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

9 november 2011 13:35

Tack för svaret och förstår att det behövs lite mera go i en kamera för att få den här skräpan och djupet du lyckades med i dessa bilder.
Har du sett den nya lilla Sony kompaktkameran?
http://www.sony.se/hub/cyber-shot-digitala-kameror
Den kanske vore något för jackfickan så att man alltid har den med sig. Själv har jag både Canon och 2 olika Fujufilm (kompakt samt en starkare zoomare) och är nöjd med båda.
Ha det bäst!
/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

9 november 2011 14:42

Tillåt mig småle för denna handske verkar fastna både här och där. Först hos en av mina bloggvänner och så hos mig i mina gamla kamera och idag i den nya kameran *kul*

Fina kort som vanligt! Vassbilden stack ut idag *ler*

Men du ... betalade du den summan för allt?!?! I så fall var det mer än billigt!

Att bli upptäckt som fotograf är svårt och inte vill någon köpa ens bilder heller ;.)

Mmm så mysigt med att gå ut och äta ... mys och mys igen och tänk på att du slipper göra något sådant i kväll.

Ha en bra EM och kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 november 2011 16:25

Himmel! Vilka vackra och vältagna bilder! Helt underbara.Ja idag har även vi haft det soligt och fint. Tänk vad man mår bra bara man får se solen.
Hoppas du känner dig skaplig i kroppen. Inte kul att ha värk och att vara stel. Jag vet hur det är. Men det är bara att bita ihop .
Kram på dej vännen.

http://Margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards