Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

God Morgon Onsdag

Av Corina - 9 november 2011 08:18

Denna bilden har jag gjort en förstoring på. Och nu ska jag skaffa ram till den. Bilden utstrålar för min del verkligen lugn och ro ! Jag älskar den verkligen så nu ska den upp på väggen i vardagsrummet och förgylla mina dagar även där.

 

Denna bilden har jag också gjort en förstoring på som blev fantastisk i mina ögon i alla fall ! En av mina favoritbilden den också. Ska hänga i vardagsrummet den med !

Jag får ofta frågan om varför jag inte gör kopiorna själv..... och svaret är enkelt......blir ingen bra kvaitet och dålig hållbarhet med den skrivaren jag har. Även om jag använder fotopapper håller inte färgerna någon längre tid när man sätter dom på väggen. Så därför väljer jag att anlita proffs för att göra mina förstoringar. En kostnad men den tar jag gärna då jag får en bild som håller en längre tid !


Vad blir det idag då ? Inget speciellt har jag planerat. Ska ut och kika på naturen bara den täta dimman lättar lite mera för just nu ser man inget alls :)

Nacken känns fortfarande stel......nackspärr är inget nytt för min del. Har jag haft tidigare och det ger med sig efter ett tag. Fast det är klart, jag borde naturligtvis varit hemma från jobbet igår. Den biten har jag konstaterat :)


Men nu börjar solen kika fram....dags att gå ut !

Vi ses kanske senare med nya foton :)

   
 
Ingrid

Ingrid

9 november 2011 08:50

Så vackra bilder!
Jag förstår att de gör sig bra som förstoringar och när de blir inramade blir de säkert jättefina där på väggen.

Här är det också tjockdimma och inställt postflyg, men vi fick DN i morse i alla fall.

Kram och fin onsdag!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Margit

Margit

9 november 2011 09:57

Corina,underbart vackra bilder!!! Så det kommer att bli fina tavlor...hemma hos dej, som du får njuta av...på vintern..OCH året runt...
Hoppas att det släpper, vrken i nacken!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

9 november 2011 10:31

Bilden med båten är en riktig höjdare, hur stora förstorningar gör du ? Har frågat förut, hur stora måste bilderna vara som du skickar iväg för att få en bra kvalitet ??
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

9 november 2011 11:50

Hur stor förstoring man kan göra styrs av bildens upplösning, antalet pixlar. Jag har en hög upplösning, lite drygt 12 pixlar och då fungerar det med rätt stora förstoringar. Just dessa två foton har jag valt 30x40 när jag förstorat.
Oftast är det så att där man beställer också talar om hur stor förstoring man kan välja för just din bild.Hoppas du förstod :)

 
lillis

lillis

9 november 2011 12:26

Fina kort som alltid men det översta tar alla pris kommer att bli så fint som tavla
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

9 november 2011 22:45

Så underbara foton !
och kan tänka mig de blir fina att hänga i vardagsrummet
du fotar ju så bra.
Förstår att du gärna tar kostnaden att få dem uppförstorade hos en proffs
då det är svårt att göra själv
Hoppas du fick en bra dag..och det är ju så skönt när solen tittar fram
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards