Corinas Blogg

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Corina - 12 oktober 2011 15:28

Så har jag då kommit fram till dag 1.........igen.


Har ju varit så......korkad att jag åkt dit på rökningen igen. Så med andra ord måste jag starta från noll igen med det mesta.


En skillnad denna gången är att jag valt att sluta i grupp denna gången. Via jobbet startar detta. Rökstoppet var planerat till den 7/11 men jag har valt att lägga av idag eftersom giftpinnarna är slut här hemma.......


Vikten ligger konstant på ca 94 kg idag, fortfarande - 10 kg i alla fall trotts avsaknad av ordentlig träning under lång tid.


Nu tar jag det, ska vi kalla det pedagogiskt eller något ditåt. Startar med rökstopp.......låter det gå en tid för att hinna reagera på rökstoppet ordentligt. Om ska vi säga en månad planerar jag då att återuppta träningen då. Får starta med att bygga upp flåset igen med andra ord.

Fram tills dess blir det små promenader i lugn takt i sällskap med kameran, gör ju lite nytta hoppas jag tills jag åter är på banan.


Jag kan bara skylla på min usla karaktär !

Av Corina - 12 oktober 2011 08:38

Denna sten fungerar som typ tomtgräns har jag fått lära mig av gubben min :) Läcker sten i alla fall.


Grunnar lite på hur jag ska gå vidare med mina historier från jakten och berättandet från min hemby. Börjar bli dags för nytt i dessa kategorier. Men jag lämnar berättandet till helgen då jag är lite mera ledig :)


Vad blir det idag då tro ? Jo det är ju onsdag så Alma dansar ikväll. Så kvällen är ju räddad. Tvätten ska plockas ner och gubben bakar bullar.  Och så blir det väl ett och annat småplock som vanligt här hemma. Mina blommor måste få lite vatten också. Har ju helt plötsligt fullt med blommor i alla fönster på nedervåningen, länge sedan jag hade det. Måste ju göra ett allvarligt försök till att hålla dom vid liv :)


Hostan är bättre i alla fall. Inatt sov jag riktigt bra måste jag säga. Vaknade bara en gång av en hostattack. Vaknade relativt utsövd kl 05.30 denna morgon. Men hostan lurar trotts allt och det tar ett tag att sjunga upp sig på morgonen :)   


Men jag kan berätta lite annat idag, från uppväxten :) Jag är ju storasyster, har en bror som är fem år yngre, numera bosatt nere i Göteborgstrakten med sin familj.

Jag fick rätt ofta vara barnvakt eftersom jag var fem år äldre och detta var väl inte så kul alla gånger :) Denna gången skulle mamma tvärt iväg och handla och bad mig se efter lillebror. Ja ja det lovade jag naturligtvis, inga val fanns ju.......

Så dök bästa kompisen upp, vi bodde grannar. Och att släpa på lillebror var bara för mycket. Och lilla elaka storasyster löste problemet på för mig då bra sätt, vilket mamma INTE tyckte när hon kom hem :) Vi hade en sandlåda med träkanter.....således sattes lillebror ned i sandlådan tillsammans med diverse leksaker typ hink, spade och några traktorer å sånt.

Och min bror var fruktansvärt rädd för småkryp då han var liten. Detta utnyttjade således lilla elaka jag......runt sandlådan radade jag upp diverse döda skorvar, flugor och spindlar. Min bror blev med andra ord sittandes mitt i sandlådan och tordes inte röra sig på grund av alla småkryp.....och jag visste var jag hadde honom...... 

Jag behöver väl inte upplysa om att mamma hade ett och annat att säga när hon så småningom kom hem och räddade min bror :)


Vi ses 

Av Corina - 12 oktober 2011 07:24

Har fått en award från Spanaren

Man tackar och bockar.


Man ska länka till den man fått den av.....det gjorde jag ju nyss :) Så ska man fullborda följande fem meningar :


1. När ingen ser mig eller hör mig...

gör jag inget speciellt, är bara mig.


2. Jag går aldrig hemifrån utan......

kameran och mobiltelefonen


3. Min blogg heter som den gör för att....

jag heter som jag gör :)


4. Om jag vågade skulle jag......

byta yrke....tror jag......


5. Om tio år kommer jag att.....

trampa på som jag gör nu.  


Så ska det skickas vidare........funderar och funderar......har såååå många i min lista :)


Ruth

Cina

Lillis

Astrid

Ingrid


Valde till slut dessa fem att skicka vidare till.........



Tack till vännen Spanaren ännu en gång ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards