Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Corina - 3 oktober 2011 17:45

Så var man ledig två dagar igen  .


Idag har vi haft en helt fantastisk dag, underbart väder med sol och värme. Hann med en promenad på eftermiddagen innan maten skulle fixas till familjen. Min vana trogen så tog jag med min kamera.


                       

Har använt både mitt vanliga objektiv och mitt makroobjektiv på promenaden. Man kan få rätt skapliga vyer med makron faktiskt :)


              Min promenad tog sin lilla tid. Tycker om att stanna upp ordentligt när jag liks stannar upp. Se mig runt, välja fotoobjekt och liknande. Och idag bytte jag objektiv dessutom vilket tar en extra stund :) Sedan så går jag inte så vansinnigt fort när jag inte går med stavarna heller. Mina fötter och höfter vill inte ha så hög fart :)


Nu blir det lite lugn och ro resten av kvällen hade jag tänkt mig. Kanske peta lite med kameranoch fota mina idag inköpta blommor :)  Om detta lyckas kommer bilder i morgondagens blogg.


Vi ses             

Av Corina - 3 oktober 2011 05:40

Ny dag ny vecka och ny arbetsdag. Kolsvart ute fortfarande. Jag har fått mitt morgonkaffe så snart bär det av till arbetet för min del.


Sedan idag ska jag klura på fler inlägg under min kategori Historia. Finns mer kvar i boken om Anumark att delge er. Men det tar sin tid att skriva :) För min del är det en mycket trevlig läsning.


Ska ta en sväng och se om jag kan köpa hem lite snygga blommor också och testa olika saker med min kamera igen. Här hemma börjar blommorna faktiskt ta slut :) Ska testa att göra någon egen bakgrund, man kanske kan använda en gammal kartong som man klär med antingen tyg eller servetter i olika färger.....hm tål att fundera över :) Någon typ av egentillverkad liten hemmastudio funderar jag över. Får se vad jag kan hitta på......


Fått kontakt med den som sköter hemsidan för Anumark också. Trevligt.....det var ju ett tag sedan man hade kontakt med någon hemifrån byn om man säger så. Vissa blir kvar och vissa söker sig ut i världen.....fast jag kom mig ju inte så långt :)

Vi tar en liten kul bild på morgonen, liknar en snabel tycker jag, elefanten var för stor och hamnade utanför bild :)


Ses senare idag. Kram till er alla !     

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards