Corinas Blogg

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Corina - 21 november 2009 22:01

Har suttit och sett dansbandskampen. Den enda "såpan" jag följer faktiskt och som jag härdar ut med. Och hittills har alla mina favoriter gått vidare vilket i sig är ett under. Brukar sällan vara så tycker jag. Men än finns det tydligen hopp för svenska folket Glad.

Vad som stör mig i detta program är den patetiske Thomas Obestämd. Vad gör han där egentligen ? Kan någon tala om det för mig ? Ingenting duger ju åt honom tydligen. Allt som luktar förnyelse sågar han varenda gång ! Alla kan ju inte låta som Lasse Stefanz och Vikingarna (tack och lov),inget ont om deras musik den är bra. Men banden ska ju trotts allt komma fram med eget och förnyelse eller hur ? Hur rimmar det med en i juryn som hela tiden sågar, och dessutom kommer med skämt som bara är larviga ?

Kvällens sämsta band i mitt tycke var tomtarna i joggingoveraller, huvaligen ! Och hur kan man rösta ut Carina Jarneks ? Skamligt på min ära !

Nåja, Titanics gick vidare och fick en stjärna så jag är trotts allt nöjd ikväll ändå Glad.


Och så detta användande av Z i namnen på bandet. Är det senaste modeflugan i dansbandsvärlden ? Jag blir bara full i skratt åt detta fenomen.


Nanne Grönvalls låtar är inga lätta låtar för ett dansband så alla gjorde ett bra arbete, några aningen bättre Skrattande. De flesta av hennes låtar passar kanske inte riktigt till dansband.......


På återseende (nacken spökar fortfarande men blir inte sämre i alla fall ) Cool

Av Corina - 21 november 2009 08:06

Uppe med tuppen, som vanligt. Vaknar oftast av att kroppen måste röra på sig. Och speciellt nu när min nacke spökar ordentligt. Inte bara just nacken utan nere mellan skulderbladen också.Så fort jag ska vända mig nattetid vaknar jag eftersom det gör så ******* ont Skrikandes. Och inte får man chans till speciell vila heller. Hade ju räknat med lite sånt idag då maken är ute och jagar älg. Men icke. Måste ner till Umeå trotts allt eftersom present  måste inhandlas till sonens kompis som ska ha fest imorgon kväll. Hade ju varit himla praktiskt om jag vetat detta igår när jag handlade allt annat.


Har lagt ut nya örhängen och ett halsband på mina smycken. Sidan två och tre var det nog om jag kommer ihåg rätt .


Idag blir det fisk till middag. Hittade ett recept i en tidning som jag måste testa. Om det blir bra lägger jag ut receptet på bloggen och kanske med bild också.


Mitt photoshop elements 7 fungerar inte som det ska och jag hittar inte felet. Blir så vansinnigt irriterad. Funkar att ladda in bilder från minneskortet men när jag ska redigera fungerar ingenting ! Det går inte att beskära till exempel. Detta stör mig något å det gruvligaste. Provade en massa igår men var tvungen att ge mig innan mina nerver gav upp. Till slut var jag tvungen att fixa korten i mitt paint shop pro istället. Trotts att det programmet inte fungerar till 100% i vista så går det dock att fixa korten i det.

Datorer är roligt men inte när det spökar !!!!!!!!!!


Nu önskar jag er en fortsatt härlig lördag !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards