Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Corina - 16 november 2009 10:49

Lägger in lite bilder i mitt andra inlägg för dagen. Dels en bild på hur vädret ter sig här.Blött och geggigt på gården, blä ! Sedan är det huset som maken byggt till vår katt Sixten. Han kan behöva ett skydd när det är busväder och vi inte kan släppa in honom genast. Som dyna fick han ärva Wanillas rosa dyna med tassar :)


            

  


Av Corina - 16 november 2009 09:45

All snö har försvunnit. Regnar ute, skitväder med andra ord ! Har hellre en massa snö än detta eviga slaskande.


Startade dagen som vanligt. Kaffe och tidningen tillsammans med maken. Så frukost till barnen och se till att dom klär på sig. Blev en smidig morgon eftersom barnen var klädda och färdiga redan tio över sju idag. Kollade igenom deras ryggor också. Viktigt att se att allt som ska med verkligen finns med.

När barnen åkt städade jag upp i tvättstugan.Plockade med tvätten och såg till att allt hamnade i respektive garderob. Så nu ser tvättstugan ganska städad ut igen. Behöver inte tvätta idag eftersom jag tvättade i lördags.Kan nog vänta med detta tills jag blir långledig.

Jobbar två nätter nu sedan blir jag ledig i nio nätter igen. Som vanligt ser man fram emot långledigheten.


I övrigt lär det väl bli en stillsam dag. Vädret inbjuder ju inte till några uteaktiviteter om man säger så. Lätt att hoppa över prommisarna när man ingen hund har. Hunden gör ju att man måste ut vilket väder det än är.

Maken ladar ved just nu. Pannrummet var tomt och det betyder att vi får frysa om det inte fylls på :)


Måste kanske handla lite också. Frukten tog slut nu på morgonen och det fungerar ju inte eftersom barnen ska ha en frukt med sig till skolan varje dag.


Sonen och hans lag förlorade matchen igår, men bara marginellt, 2-3 slutade det. Dom hade bara ren otur killarna att bollskrället inte gick in i målet oftare :)


Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig dag ! 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards