Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2019

Solig morgon.

Av Corina - 9 oktober 2019 08:01

 

Solig men kall morgon idag.

Däckbyte kommer allt närmare.

Kan nog bli under helgen.


Jobbdag är det denna dagen med start kl 12. Ska nog gå det med.


 

Tänk vad en dum kommentar kan etsa sig fast ibland även om man skakar av sig den i stunden.

Jag pysslar ju en del med pärlor som ni vet. Och det har blivit ett och annt halsband, armband och örhängen.

Många har jag delat med mig av till de tanter jag vårdar på dagarna och möts av glada miner över dessa små gåvor.

Tillverkar så de som spelar bingo också har priser att välja på när dom vinner.

Vid något tillfälle var det en som fällde en illa vald kommentar om att jag trädde halsband, något som tydligen endast barn ska hålla på med.

Jag vet inte vad jag svarade men blev väldigt irriterad i alla fall.

Att mina "barnalster" gör våra tanter glada betyder ju tydligen inget i vissas ögon.

Att man pysslar med detta på sin lediga tid för att göra andra glada är tydligen väldigt svårt att förstå .


Men nu har jag valt att tro att det helt enkelt beror på avundsjuka. Personen kan troligtvis inte göra sånt här själv, eller........

Att göra andra glada måste väl ändå vara roligare än att trampa på de som gör andra glada......


 

Har börjat vinterns stickning av sockar också. Meningen är att det ska bli bingovinster det med.


Nu får jag önska alla en trevlig Onsdag.

Ses en annan dag !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards