Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Riktigt svinkallt !

Av Corina - 12 januari 2013 16:39

Termometern visar endast ca 13 minusgrader men jösses så kallt det blir när det blåser. Jag väljer att stanna inne i värmen om inget riktigt tvingar mig ut kan jag ju säga !



Testat att fläta ett platt band. Man använder en fyrkantig skiva istället för en rund när man flätar (kmihimo). Får lov att testa lite mera innan jag ger mig på något riktigt tror jag.


Var bjuden ner till Gävle idag men var tvungen att tacka nej, mest på grund av Ullas inflyttning. Nu var det ju en väldans tur att jag tackade nej då mamma akut insjuknade sent igår kväll och fick åka ambulans in igen med 40 graders feber och allvarligt nedsatt syreupptagning. Hon ligger nu inne på infektion. Lyckligtvis mår hon redan bättre. Tydligen kan det ha varit en allergisk reaktion på parfym som hon utsatts för på vårdcentralen. Någon idiot hade tydligen duschat i parfym innan hon äntrade vårdcentralen. Jag blir så förbannad på dessa människor som inte tänker längre än vad näsan räcker ! När ska folk lära sig att skippa parfymen, åtminstone när man ska på en vårdinrättning ???????


        

                   


Ja så lilla Ulla då :) Hon är bara så underbar !


   


Annars har det varit lugnt här hemma. Har tvättat idag och har kvar att tvätta eftersom jag var ner till mamasen på sjukhuset en stund idag.

Nu är det dags att ta tag i middagen. Älgstek med kantarellsås och mandelpotatis. Steken är snart klar så då får jag till att göra såsen. Till dryck blir det ett rött vin var det tänkt.


Ha nu en fortsatt bra kväll.

Vi ses !  

 
 
Oldmolly

Oldmolly

13 januari 2013 06:30

Tråkigt, det där med parfymen. Många lite äldre (äldre än vi förståss ;-) ), tappar luktsinnet lite grann och överdoserar på tok för mycket.
Ett mackro-objektiv är dyrt, men jag hittade mitt lite begagnat och därmed lite billigare i en fotoaffär (Rajala) och fick då även garanti. Kolla på Intenet!

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

14 januari 2013 09:46

Detta med parfym är ett gissel?!?!
Klaga på djurdofter går det för alla och säga si eller så ... men är det prafym ... då hör dom ingent alls?!?! Parfym finns i allt, duschkäm, hårschampo, rollon osv.
Dessutom så tål inte många med levande ljus heller pga. dålig lunkapacitet ... ändå så brinner ljus på vårdcentralen osv.
Bra att det går rätt väg för din mamma efter denna ambulansfärd.
Söt Ulla/ kram

Ps Vi åt marinerade älgbiffar med råstekt potatis

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards