Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Mot framtiden

Av Corina - 23 november 2011 06:19

 

Vi går alla mot framtiden. Varje dag är att ta ett steg in i framtiden. Och vi har inte en aning om vad vi kommer att möta. Framtiden är både lockande och skrämmande, det beror på vem som ser in i framtiden.

För mig kan det vara spännande, för dig kanske det är skrämmande.

   

 Jag tycker det är spännande. Möter framtiden varje dag med spänning ! Vad ska jag få se idag, vad ska jag få vara med om, vem eller vilka kommer jag att möta.......

 

Vägen mot framtiden kan vara både rak och krokig. Men sällan är den alltid riktigt rak. Vi möter verkligen olika saker på vår vandring mot framtiden, eller hur ?

Vissa saker vill vi minnas medans vissa saker vill man helst slippa minnas. Men hur vi än gör minns vi både bra och dåliga saker. Det är vad som kallas livet.

 

Det finns stunder i det där livet där man måste välja väg. Och det kan vara riktigt svårt att välja väg. Hur vet man att man väljer rätt ? Det kan man aldrig veta, det är detta man kallar framtiden och om framtiden vet man inget, framtiden är en chansning.

Så idag tar vi alla ett steg till in i framtiden och vi får hoppas att den har något possitivt att ge oss !


Fortsätt nu din väg in i framtiden !


Vi ses 

 
 
Astrid

Astrid

23 november 2011 07:21

Vilkenunderbar stig jag fick följa dig på denna morgon. Tack
Dedan måste jag säga så vackert du har gjort i bakgrunden

http://astridlarsson.wordpress.com

Corina

23 november 2011 08:58

Vassego....och tack ! Kram

 
Cina

Cina

23 november 2011 07:32

Underbar stig vandring må jag säga och där framme ligger framtiden.
Trollen tjatar jag om för det är verkligen en troll skog för mig.
Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Corina

23 november 2011 08:57

Jo det är en riktig trollskog, håller med. Man liksom väntar på att dom ska kika fram :)Kram

 
Spanaren

Spanaren

23 november 2011 08:49

Wow vilken fin text ... wow och åter wow.

Varje ord och varje bild säger mig så mycket och tack för det!

Älskar att ha dig vid min bloggande sida och att vi ger och tar som vänner gör mellan varandra.

Tack för att du vill vara min vän och fortsätt med att skalde så här fint/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

23 november 2011 08:57

Har ju mest bloggat om negativt den senaste tiden.....blir väl så när det strular till sig.Men efter gårdagen så blev allt så mycket lättare och då poppade liksom lite trevligare ord fram :)Kram vännen !

 
Kristina

Kristina

23 november 2011 18:20

Vilka underbara bilder och vilken otroligt bra text. Det är så roligt att titta in i din blogg och titta på alla vackra bilder.
Jag har en kompis som jobbar inom åldringsvården och hon är alldeles slut.
Hon jobbar någonstans i Ö-vik.
Kram på dig och ha det gott

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

23 november 2011 22:49

Tänk så många överraskningar, sorg och glädjedagar vi har framför oss, tur vi inte vet vart vägen för oss i framtiden. Vägarna och stigarna i din omgivning är fina och ger ro i kroppen.
Ha det gott vännen och tack för dina djupa ord och fina foton.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

24 november 2011 01:36

Corina, så fina bilder du visar..OCH TEXTEN...talar så levande till oss!!!! Tack för att du delar med dig detta sanna och tänkvärda!!!
Du uppmuntrar oss alla!!!
Kram vännen!!!! /Margit

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards