Corinas Blogg

Alla inlägg den 30 september 2021

Av Corina - 30 september 2021 08:44

 

Ledig torsdag, inför ännu en arbetshelg då.

Mulet idag och +7,3 grader.

Dottern iväg till arbetet och sonen ska iväg och jobba han med vad det lider.


Skulle ha varit till tandläkaren igår men fick lov att avbeställa den tiden eftersom det pågår covid på det boende där jag arbetar (dock inte på våran avdelning vad vi vet just nu). För säkerhets skull testas all personal på boendet oavsett vilken avdelning vi jobbar på. Och alla bokade tider fick avbeställas. Väntar nu på provsvar och håller tummarna !


Så förbannat sjukt att släppa på restriktioner när det fortfarande pågår en pandemi som drabbar, eller kan drabba en redan ansträngd vård !

Och dessa eviga förbannade munskydd ! Jag vidhåller att dessa fanstyg ger de allra flesta en falsk trygghet !

Hur annars är de äldre smittade då det är för att skydda dom vi använder munskydd hela dagarna ??

Naja, nu är det som det är men jag blir orolig, vad fan händer om jag smittas ??? Hur fan ska jag kunna skydda min make ???? Ska jag isåfall måsta hålla mig hemifrån och var ska jag ta vägen ?? Bo på jobbet ?

Nåja, hoppas verkligen att man inte ska drabbas !


 

Vad som ska ske idag vet jag inte riktigt än. Hoppas på att få paket idag. Beställt underkläder. Och enligt meddelande ska detta paket komma idag till utlämningsstället (matboa, Tavelsjö).

Väntar också på ett annat paket med en massa sockar till mig och dottern. Men det tar lite längre tid då dom kommer från Tyskland. Men dom är på gång i alla fall.


 

Med dessa rader får jag hoppas alla får en fin torsdag. En bra sista September och en god start på Oktober.

Cyberkram !

 

Gnork från Missemusen (Bus) !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards