Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Tisdag

Av Corina - 26 augusti 2014 13:11

Blåsigt ute. Sol och moln om vart annat denna dagen.


 

Ledig idag. Alltid skönt att vara ledig.

Igår var det lite av sjukstuga här hemma. Båda töserna låg hemma och snörvlade. Idag åkte dom till skolan igen men riktigt friska tror jag inte dom är trotts allt.

Sonen ligger däckad på sitt rum i Vännäs och snörvlar. Har SMS-kontakt med honom under dagen. Får se om det blir aktuellt att hämta hem honom resten av veckan. Fast å andra sidan kanske han får vara mer ifred och göra som han brukar, sova bort sjukan. För att ta medicin lär han inte göra för det har han nästan aldrig gjort.

Ska såklart ha förnyad kontakt med sonen under dagen !


Själv mår jag bara bra. Visst protesterar kroppen ibland men inte värre än att livet fungerar.


Varit och handlat förnödenheter denna dagen så nu finns det mat igen här hemma. Tycker mig märka en viss minskning i åtgången när sonen inte är hemma. Flickorna konsumerar på ett helt annat sätt.


På jobbet är allt som vanligt. Sorgligt men sant. Ingenting blir bättre kan jag ju säga. Man börjar nästa att ge upp med att försöka påverka beslutsfattarna då ingen verkar lyssna. Hyser inga förhoppningar om förbättringar efter valet heller. Som vanligt lovas det både till höger och till vänster och i mitten, men i slutänden förändras ingenting. Men jag röstar, och det betyder att jag kan framföra mitt missnöje ! 


Nåja, det är som det är. Och trotts allt mår jag väl ganska bra. Har slutat springa benen av mig på jobbet. Ingen vinner på att jag sliter ut mig totalt. Så det som inte blir gjort det finns kvar att göra. Och det är en del som tyvärr blir lämnat varje dag. För i min värld går de gamlas välmående före både tvätt och städ !

Dock är det ju väldigt trist att måsta göra såhär men för att inte gå in i väggen måste vi göra på detta viset. För hur skulle allt gå om personalen blir sjuka hela bunten då det inte finns vikarier att ringa ut ?


Nu är det dags att hänga tvätt så nu avslutar jag för denna dagen.

Önskar er alla en fortsatt bra tisdag så ses vi en annan dag   

 
 
Ingrid

Ingrid

26 augusti 2014 16:08

Trist att det ska kännas så otillfredsställande på jobbet.
Var rädd om dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Spanaren

Spanaren

27 augusti 2014 09:06

Vilket underbart ljus du fick med i bilden!
Läser att det går en våg med förkylningsbaciller över hela landet. Så ducka alla friska *ler*
Hungriga tonåringar ... då är kylen alltid öppen och tom *tror dig*. Förstår att det märks att en slukande och hungrig söt varg är borta.
Hela Sverige bör tänka om så att de svaga återigen får den tillsyn de behöver. Ha en bra dag och var rädd om dig/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Louisette

Louisette

27 augusti 2014 13:03

Wonderfull foto, greeting from Belgium

http://louisette.eklablog.com/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards