Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Då försöker jag idag då

Av Corina - 18 november 2012 08:42

Jag skulle ju blogga igår om ett och varje. Hade gjort ett ganska ordentligt inlägg och så lägger nätet av och mitt inlägg försvinner sålunda också. Då liksom tappade jag sugen kan man väl säga.

Nåja då provar jag igen med andra ord :)


 


Maken jagade igår. Han åkte med andra ord hemifrån ganska tidigt. Jag var upp strax innan halv sex igår morse och sa god morgon ialla fall. När jag vaknade sådär kl 7 var han försvunnen ut i skogen.


 


Min mamma ringde redan kl 8 på morgonen igår och meddelade att hon fått flytta till en annan avdelning.

Vad som förundrar mig är att man sliter upp folk mitt i natten, sätter dom i en rullstol för transport till ny avdelning.

Jag köper orsaken, man hade på kardiologavdelningen fått in akutfall och hade platsbrist.

Och är man hjärtsjuk akut måste man ju läggas in, självklart !

Men hade det inte varit lite humanare att flytta i sängen ? Hon hade ju faktiskt somnat och är dessutom väldigt frusen av sig. Hur kul är det att sätta sig i en rullstol, halvsovande och nattklädd och köras i en sjukhuskorridor till annan avdelning ? 

Ännu en gång konstaterar jag att man ska vara frisk för att ligga på sjukhus idag !

Nåväl, jag åkte i alla fall ner och besökte henne som planerat igår och kunde konstatera att hon klarat flytten rätt bra fast hon mådde sämre än förra gången jag besökte henne.

Hon är i alla fall kvar på sjukhuset och jag hoppas hon blir kvar i alla fall till imorgon när jag är ledig !


 


 Idag ska jag nämligen arbeta igen. Börjar kl 12 och slutar kl 21.

Har jobbat varannan dag nästan nu ett tag. Är både och det där med att jobba varannan dag.

Man hinner inte slita ut sig totalt på jobbet men samtidigt blir det inget riktigt gjort här hemma heller eftersom man måste vila lite också.

Jaja, och på måndag är jag ledig igen som sagt   .


Ute är det samma väder som vanligt numera. Grått och blåsigt och plusgrader. Att få vara inne känns ganska bra måste jag faktiskt säga. Lite synd är det ju att mina promenader med min kamera uteblir. Fotar mest inne när vädret är så som det är nu. Hade ju varit trevligt att få visa lite fina naturbilder också.

Nu får ni härda ut med min blombilder istället   .


 


Nu önskar jag er en fortsatt trevlig söndag i alla fall trotts trist väder.

Vi ses !

 
 
Spanaren

Spanaren

18 november 2012 10:44

Nu har du gjort det igen ... foto nummer 1 och foto nummer 3 från början ... helt underbara ... wow.

Men lilla mamma då ... hur kan dom göra på detta sätt?!?! Så enklekt och smidigt för alla i denna tidspress ... att bara rulla i väg en säng med din mamma i?!?! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
kristina

kristina

18 november 2012 20:12

man blir så ledsen när ens mamma blir behandlad på det viset. Det ryser i mig, hur kan dom göra så?
Go kram!

http://kristinakickibloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

18 november 2012 23:27

Att vara ledig, eller jobba varannan dag måste kännas gott i kroppen så den får vila.
En jobbig situation för mamma mitt i natten, men man slutar aldrig att förvånas.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards