Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 april 2017

Positivt idag....

Av Corina - 26 april 2017 12:44

 

Tidig morgon denna dag,tid på mammografin 08.30 hade jag. Anlände dit i god tid.

Först en ny bild på högra bröstet och sedan ett ultraljud.

Provtagning på det man såg på ultraljudet skulle det bli. Visade sig att det var en cysta som jag troligen haft ett bra tag trodde läkaren. Cystan togs bort och jag fick gå hem efter en sista mammografibild för att riktigt se att det misstänkta var borta.

Med betydligt lättare steg lämnade jag sjukhuset tillsammans med en lika lättad make.

Tänk vilken förmån att ha tillgång till den sjukvård vi ändå har, trotts alla klagomål som haglar runt i dessa dagar.

Visst, jag fick vänta 6 dagar på en ny undersökning och visst, det har varit jobbiga dagar. Men inget som jag dör av trotts allt.

Min uppmaning blir, snälla skippa inte denna förmån att gratis undersöka dina bröst !!!


 

Imorgon blir det sålunda att arbeta igen. Cystan är borta och jag har kurerat min täta näsa och mina kliande ögon med hjälp av allergimedicin. Mår så bra som jag kan just nu. Övriga defekter torde jag nog få leva med ett tag till.

 


 
 
Ingen bild

Ljusletaren

27 april 2017 08:47

Var det ett litet ingrepp som gjordes?
Tänk så bra att vi har mammografi. Förstår inte de som inte går dit?!?! Hoppas att ni firade ordenligt igår när ni kom hem? Antar också att du ovärderade en hel del tankar också. Livet är skört så man ska leva fullt ut. Inte spara till sen osv. Lite skit i hörna men med ett lyckligt leende för det man har och det man kan ägna sig åt. Du förstår hur jag menar :-)
Grattis till din vinstlott ... köpte du en lott förresten :-)
/kram <3

Corina

28 april 2017 05:37

En nål stacks in och vätskan (cystan) apirerades. Kändes men gick bra tycker jag. Lite firande med gofika blev det men ingen lott köpte jag :)

 
Karolina

Karolina

27 april 2017 16:28

Skönt att det var en cysta.

http://livetibalans.blogg.se

Corina

28 april 2017 05:35

Jo verkligen !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards