Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Nähä......

Av Corina - 19 oktober 2011 08:51

idag vet jag egentligen inte vad jag ska blogga om. Känns bara sådär tomt idag. Gårdagens arbetsdag blev en låååång resa måste jag säga. Någon hade hällt bromsolja i klockan tror jag ! Blir väl lätt så när cheferna inte ersätter de som har facklig tid.......då blir hela avdelningen lidande. Men jag hoppas det ska straffa sig, så småningom utan att man först sliter ut sig totalt.


Hittills idag har jag och maken satt upp lite tavellister i vardagsrummet. Så nu äntligen är det helt färdigt. Nu måste jag bara skaffa lite nytt att sätta upp också. Får välja ut lite foton och låta förstora. Tills vidare låter jag en del äldre inramade fotografier pryda väggarna :)

 

Tvätten är ihopvikt och ny maskin snurrar igen :) Tvätten är som vanligt återkommande på mina lediga dagar. Fortfarande röker jag inte :) Hittills går det ganska bra.......visst kommer suget ibland. Men har man inga pinnar hemma får man helt enkelt härda ut :) Har ju tuggummi att ta till trotts allt.


Vädret idag lockar inte till utomhusaktiviteter. Det blåser å det gruvligaste, regnar nog lite också. Så det får nog bli en innedag för min del.

 

Hostan har gett med sig, äntligen ! Så nu får jag sova som vanligt igen. Som vanligt vaknar jag i svinottan, men det beror på min kropp, mina höfter som gör att jag helt enkelt måste upp och röra på mig.

Det blir många timmar vid köksfönstret tillsammans med kaffemuggen :) Men jag klagar inte även om jag är trött ibland. Är rätt skönt att sitta i sin ensamhet tidigt på morgonen utan att behöva prata med någon.

Min självvalda ensamhet är rätt behaglig eftersom det är rätt mycket liv och rörelse runt mig annan tid. Jag uppskattar ensamheten väl medveten om att det finns många som inte alls valt sin ensamhet själv. Ensamhet betyder så mycket olika beroende på vem man frågar. Har man inte valt sin ensamhet kan jag mycket väl förstå att det klingar illa ........

 

Blir nog att inta ett soffhörn när tvätten är färdig, tillsammans med en god bok idag. En perfekt läsdag om man kikar ut genom fönstre :) Ska bara fixa nytt kaffe.


Vi ses   

 
 
Cina

Cina

19 oktober 2011 09:28

Fina foton som vanligt.
Regn o rusk även idag.
Men det är bara att gilla läget tyvärr.
Ha en mysig dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 oktober 2011 09:28

Dagarna ter sig olika för många, men olika göromål är svårt att komma undan. Jag måste ta hand om tvätt och stoppa nytt i maskinen. Här vräker det ner regn i dag, hoppas det går över, är tvingad att handla i dag. Vaknade av en rejäl åsksmäll fråm på morgonen, ett konstigt väder. Fina höstfoton som alltid, min favorit blev mjölkpallen. Hoppas du får en bra dag vännen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

19 oktober 2011 11:51

Vad du är li mig i både ord och sätt plus värk ;.)
Jag skriver ut vanliga A4:n och sätter upp ... du kan göra collage och då blir det billigare än att göra stora förstoringar ;.) Älskar din bild av mjölhämtarna ... wow/ kram

Ps Ha en bra dag!

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

19 oktober 2011 12:20

Tidigare skrev jag ut mina bilder själv på fotopapper men tyvärr håller dessa allt för kort tid.Min skrivare är för gammal och mina krav lite högre på det jag ska rama in och ha på väggen :) Man blir lite kräsen när man pysslar för mycket med fotografering *S*
Fujicolor är bra och billiga på förstoringar, superkvalitet som jag vill ha :)
Kram !

 
Maggan

Maggan

19 oktober 2011 22:24

Så vackra bilder du visar. Det måste vara ett underbart vackert ställe du bor på.
Men vädret är ju inte det bästa nu,som det verkar i någon del av landet.
Blir att kura inne då. Jag gillar som du ensamheten och tystnaden.Man kan ju vara två också och gilla det tillsammans. Jag gör det mera påtagligt nu när jag verkligen är ensam. Då är saknaden där tyvärr.
Jag önskar dig nu en God Natt för timmen är sen.
Kram!

http://bloggplatsen

 
Margit

Margit

20 oktober 2011 00:59

Roligt att se alla vackra bilder över sjn..och höstens alla färger!!!
Förstår att du/ni har fullt upp..hela tiden. Det är annat för oss pensionärer...
Hiner vi inte if´dag..så kan vi göra det i morron...
Kram!!! Ha de gott!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

21 oktober 2011 06:54

Vackra kort som alltid
Önskar dig en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

22 oktober 2011 16:23

Mina utskrivna bilder håller än och det är bilder sedan år 2000 plus nyare så klart. Bra fotopapper och bra färg och bra skrivare är ett måste/ kram

Ps Plus ram och glas
Ds Och helst inte sitta där solen skiner för mkt

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards