Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Måndag

Av Corina - 12 april 2010 08:27


Måndag igen. Våren har väl kommit till oss också men jag har väl vissa annorlunda vårtecken.....de allra flesta förväntar sig nog spirande grönska eller något ditåt men de blir besvikna :) Mina kort talar nog för sig själv vad det gäller vårtecken eller hur ?


Barnen har haft sitt Påsklov och är nu tillbaka på skolan igen. För min del betyder det åter igen egen tid på dagarna. Idag ska jag försöka böka med hembygdsföreningens hemsida och så har jag ju den torra tvätten att ta hand om som vanligt.


Ser fram emot två arbetsnätter igen. Inte lika roligt eftersom jag inte vet vem som kommer att arbeta på en av avdelningarna där jag sitter. På natten är man ju oerhört beroende av sina kollegor, betydligt mera beroende än dagtid faktiskt. Kan bli hur rörigt som helst om fel person arbetar. Nåja, torde väl lösa sig som vanligt, man har ju viss rutin att falla tillbaka på....


Funderar starkt på att återgå till heltid igen, har ju heltid i botten på min dagtjänst. Visst, jag vet att det är tufft med heltid och jag blir ju inte yngre heller. Men så växer mina små horn ut på skallen igen. Har jag heltid kan jag kosta på mig någon sjukdag emellanåt och i alla fall ha den lön jag brukar ha...jo jag vet....var finns arbetsmoralen ? Men just nu är det faktiskt inte kul att arbeta när det sparas och sparas hela tiden och dom kräver av oss personal att alltid ställa upp på alla galenskaper. Att dra in  resurstjänsterna ska enligt ledningen spara 600.000 kr / år. Om dom inbillar sig att dom sparar den summan per år är dom ju dummare än vad jag trodde.....ursäkta ordvalet. Det kommer ju att behövas extravak lite i tid och otid när resursen inte finns....det får dom nu ta in extra personal till istället och vad kostar inte det ? Kan även behövas extra personal när det kommer ny boende på komplikationsavdelningarna också i starten........men jag tror inte någon har tänkt i de banorna alls. Och vem vill arbeta som det kommer att bli ? Redan idag fattas det ju fast personal lite överallt och vikarier växer inte på träd och rykten om taskig arbetsplats sprids fort ......undrar hur sommaren kan tänkas bli ?? Den som lever får se fast jag vet inte om jag riktigt längtar.......och det där med extravak.....under vissa perioder kan det ju behövas extravak på flera avdelningar samtidigt......


Nu hoppas jag på en ny bra vecka i alla fall, ser fram emot en långledighet igen.

 
 
Ruth

Ruth

12 april 2010 09:23

Våren når oss alla, men så skall det vara, varje årstid har sin tjusning och den kommer så snabbt när det väl börjar.
Ser att du har funderingar ang. ditt jobb, ta en dag i taget och hoppas på det bästa, om morgondagen vet vi inget. Hoppas det inte blir för mycket indragningar så ni trogna som sliter slipper gå på knärna. Livet är inte en dans på rosor längre, glansdagarna är för bi på arbetsplatserna.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Henry

Henry

12 april 2010 16:48

Hej!
Fint bildspel du gjort, men vilka "potthål" i vägen! Sådana mår inte bilarna bra av!
Tänk dig för i jobbvalet. Livet består av mer än arbete.

Kram!

http://henrylundhs.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

12 april 2010 19:37

Vilken vårflod!
Mycket väta blir det när all snö ska smälta. Här är all snö borta, men i skogen finns det ännu klickar kvar, det såg jag igår när jag var ute.

Ha en bra vecka!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Cina

Cina

12 april 2010 20:39

Korten har jag sett på FB och dom är ju som vanligt kanon.

Ja tänk innan du fattar ett sådant viktigt beslut!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
lillis

lillis

13 april 2010 06:42

Så mycket vackra bilder.Förstår dina funderingar angående jobbet i dessa tuffa tider med indragningar
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

13 april 2010 09:33

Du kan verkligen fotografera du.
Beträffande jobbet så gäller det ju även din pension, den påverkas väl av deltidsjobb.
ha en fin hemma/jobbar vecka
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 april 2010 22:16

Det var lite annorlunda vårbilder än de flesta bjuder på idag.
Måste vara en jobbig situation du har med ditt jobb och arbetstider. Jag hoppas du finner på något som gagnar både dig och din familj.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Linda

Linda

14 april 2010 11:06

Ja du jag förstår ditt tanke sätt här! Jag undrar också hur dom har tänkt sig att detta ska bli! Jag skulle tro att dom förr eller senare får upp ögonen men då kan de vara försent, då har dom tappat all den bra personal dom har för att dom helt enkelt inte orkar mer! Jag hoppas verkligen cheferna tog in det jag sa till dem innan jag slutade att det är JÄTTE viktigt med rätt personal på natten!

Fina bilder! :)

http://lindacaroline.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

14 april 2010 14:20

Det är konstigt att det är så mycket nsö vid kusten och lite i fjällen
Vi har tre gånger så mycket nsö här i Piteå som det var i V. Ormsjö under påsken

http://www.astridla.com

 
Yvonne R

Yvonne R

14 april 2010 15:01

Tråkigt när det dras ner och skall sparas en massa, jag tycker det är helt fel att göra det i vården.
Jag hoppas att dina arbetspass blev bra
Kramis

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards