Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 september 2009

God Morgon Lördag .

Av Corina - 12 september 2009 06:04

Så var det lördag morgon. Maken har åkt ut i skogen för att jaga älg. Ute verkar det bli en fin dag. Solen är redan på väg upp här.

Som vanligt vaknar jag tidigt när jag lagt mig tidigat. Kan helt enkelt inte ligga hur länge som  helst för då börjar kroppen göra ont. Så uppe är jag och kaffe har jag framför mig. Barnen sover fortfarande och jag hoppas dom ska göra det lite till faktiskt. Gillar att vara ensam på morgonen.Ska snart gå med Wanilla och samtidigt hämta dagens tidning. Man kan ju läsa på nätet men jag vill ha papperstidningen att kolla i på morgonen till kaffet Skrattande.


Jag har inte planerat dagen ännu. Det hinns väl med så småningom ändå. Huvudsysslan får bli att ha koll på barnen så inte dom hittar på något galet skulle jag tro. Och i tvättstugan finns det ju alltid arbete. Så risken att bli arbetslös är nog synnerligen begränsad. Så ska väl middagen planeras också med två extra munnar att mätta idag. Så hoppas jag få tid till att peta ihop mera smycken också. Pilligt men ganska roligt är det men jag skulle behöva lite mera ledig tid Skrattande.

Funderar på en ensam promenad idag också, med min kamera i det vackra vädret. Det var länge sedan jag hade någon tid till detta och ork. Mitt knä har ju inte varit så snällt den senaste tiden. Men med ett bra knäskydd kan jag faktiskt promenera ganska problemfritt i alla fall. Man kan ju inte helt sluta röra på sig för att kroppen spökar lite. Fast ibland blir man less på ontet faktiskt, knät gör ont och höfterna gör också ont. Helst skulle man villa lägga sig och strunta i allt. Men sicken tur att man inte är sån, eller hur ? Nix, upp och rör på sig bara får man säga till sig själv. Vila sig i form fungerar inte alls Cool.

Och så har jag ju som jag sagt tidigare ökat i omfång efter att jag lagt ner rökningen (nästan helt). Minst tio kilo skulle jag behöva få bort som läget är just nu, helst lite till också. Men hur lätt är det ? När man mycket sällan har någon egen tid heller. Jobbar jag inte så är det annat och andra som pockar på uppmärksamhet. Hade tänkt börja träna i byns gym med något men nu läste jag att dom inte tar emot fler medlemmar. Och ett gym i stan har jag helt enkelt inte råd med Rynkar på näsan.Så jag får nog fortsätta med mina promenader och hoppas det så småningom ger resultat för maten är inte största problemet för min del. Vi äter nyttigt och jag äter inte mycket heller. Undviker godis och fikabröd, ser aldrig åt bullar och kakor även om jag kan bli sugen jag också såklart. Så maken får ännu ett tag ha mycket att tycka om Obestämd.

Nä nu får det vara slut med gnället här. Egentligen mår jag rätt bra ändå, har ju allt man kan önska sig faktiskt !


Kramis ! 

 
 
Ingrid

Ingrid

12 september 2009 10:45

Hoppas du fick din morgonstund i lugn och ro - precis så vill jag ha det också.

Och så får du ha en riktigt trevlig helg!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ruth

Ruth

12 september 2009 11:02

En fin dag är det, men inte 100% sol, flera moln där uppe. Du har som vanligt fullt upp med barn i huset och full rulle. Älgjakten startar först i norr, i Värmland någon gång i oktober, men antalet älgar minskar oroväckande, mycket orsakat av stora vargstammar som flitigt tar kalvarna. Sitter här och snorar i dag, hoppas det ger med sig under dagen.
Ha det så bäst !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

12 september 2009 11:29

Håller med dig ang tidningen! Jag vill ha en morgontidning att bläddra & prassla med medans jag äter min frukost :) Aftonbladet kan jag läsa på ute på nätet.

Ha en bra lördag på dig
Kram

 
Ingen bild

Maria

12 september 2009 11:44

Corina hjääälp!! Vet du varför inte mina foton syns under "bilder" som jag fixa till igår och då syndes dom. Nu kommer de upp en ruta där de står "felaktig kontrollsumma" då jag ska gå in och titta på fotona, vad menas med de..vet du? Och sen en fråga till som du kanske vet..kan jag inte lägga in flera foton i samma länk..typ mina tatueringar..att alla foton hamnar i en länk..nu får jag ha tre sådana. Hoppas du förstår hur jag menar så jag inte har surrat till de..:)

 
Ingen bild

Maria

12 september 2009 12:39

Hur gjorde du när du ladda upp flera bilder i ett inlägg?
Tack för tipset om Rut..:)

 
Ingen bild

Maria

12 september 2009 13:58

Jo, jag förstod hur du menade..:) Nu hamna dom under kategorier istället, jag skapa två nya..så nu kunde jag ladda upp flera bilder i samma inlägg. Bilderna blev lite stora men jag får fixa till de sen. Tack så mycket för din hjälp..:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards