Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Corina - 26 november 2008 13:43

För att lugna ner mitt humör över dessa neddragningar på arbetet har jag petat lite med mitt paint shop pro en stund.Fick till en liten tomtetavla som ni får ta med er om ni vill.Kanske vill ni sända en hälsning till någon under julen via mail, vad vet jag ? Varsågoda isåfall :) 

Av Corina - 26 november 2008 09:36

Ny dag igen. Har en sån där ledig dag idag.Inte för att jag begriper vad ledig betyder :)

Snart första advent är det också.Måste fixa en del innan eftersom jag arbetar hela helgen (som vanligt).

På jobbet duggar sparkraven synnerligen tätt. Detta betyder sämre för oss personal. Nästa schema som vi lägger innebär att vi måste jobba varannan helg i sex veckor.Sedan bli det troligen två helger av fem för att vi ska få ihop våra scheman.Vår enda vikare är varslad till den sista januari 2009.Och det betyder att de två som nu är barnlediga ska inte ersättas utan vi får klara oss utan dessa två......Vi får dra ner på antalet personal på morgonen.Från fyra till tre för att ta hand om elva patienter.Gissa vilka som drabbas ? Betyder ju att vi hinner mindre men det struntar cheferna i totalt ! Innebär också att fler får bli liggande istället för att komma upp ett par timmar per dag. Vi kommer att få lägga om våra arbetsrutiner totalt, allt för att kunna ta hand om alla på bästa sätt.Trotts allt jobbar vi ju för att ge en god vård. Vet inte om jag vill påstå att det liknar god vård numera !

Mitt i detta satsar Umeå Kommun 100 miljoner på att bli kulturhuvudstad ! Vad i hela friden säger jag bara ! Luktar rena rama skiten lång väg ! Jag blir rent ut sagt förbannan även om jag vet att det inte hjälper ett dugg !


Så över till annat ! Nästa helg åker Wanilla ner till Stora Stockholm.Matte blir kvar hemma (jobbar även nästa helg). Hoppas att det går bättre där än i Norge. Just nu arbetar Wanilla med ett älgben för fullt. Man riktigt hör hur smaskigt det är :)   


Nu ska jag dock ta tag i dagens arbete här hemma.Önskar er alla en fortsatt trevlig dag ! Kram på er !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards