Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Dagen snart slut

Av Corina - 16 oktober 2008 17:17

Verkar som om jag kommer hit och skriver sent på dagen numera. Har liksom inte blivit av tidigare.

Idag har jag tvättat....ganska vanligt för min del en ledig dag.Varit ute med Wanilla två ordentliga svängar också.Så har jag bakat tekakor också som sonen verkligen gillade.

Nu efter middagen har jag suttit och hjälpt barnen med deras läxor.Som vanligt blir det gjort dagen innan läxan ska lämnas in :) Men det torde väl knappast spela någon roll, läxorna blir klara i tid i alla fall.


Nu är det dags att försöka koppla av lite.Imorgon är det arbetsdag igen.En lång sådan 7-17.


Ute har det varit gråväder idag.Inte trevligt alls.Medan jag har jobbat inne har maken jobbat ute med att ta bort två gigantiska björkar på tomten.Dom skymmer och tar näringen av våra äppelträd nämligen och skymmer även köksfönstret.När dom kommer bort får vi in mera ljus i köket.


Har fått minska ner på Wanillas matportioner.Detta uppskattas inte av min lilla dam ska ni veta.Men olyckligtvis är det nödvändigt då hon börjat bli aningen för rund om magen :) Men det är inte lätt när hon tittar på en med sina bedjande ögon.....idag sa jag åt henne att det blir såhär när man är s lat som hon är :) Undrar om hon förstod *S* Matte skulle också egentligen minska ner på sina portioner också :) Så tänkte nog Wanilla, tror ni inte det ?


Ha en härlig kväll ! Kram till er alla !    

 
 
Yvonne R

Yvonne R

16 oktober 2008 18:37

Det är ju inte alltid lätt att få ner vikten på sin hund som du säger dom tittar på en med menade blick.
Gokväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

16 oktober 2008 19:28

Usch så himla svårt att motstå hennes underbara ögon!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

16 oktober 2008 20:11

Så vacker hon är. Det är så svårt när de ber om något gott,speciellt om man tar något själv.
Jag tål inte gluten så bra längre och äter nästan inget bröd och det syns minsann på vågen

http://www.astridla.com

 
Marianne

Marianne

17 oktober 2008 00:48

Det är inte lätt att motstå bedjande hundögon. Och det är inte heller så lätt att promenera bort en hunds övervikt. Så mindre matportioner och förbud att mata hunden är det som hjälper. Men som sagt, de bedjande ögonen en skinkskiva kan väl inte skada???
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

17 oktober 2008 06:57

Ja det måste vara svårt att motstå hennes bedjande blick (vackra ögon)..=)
Så det smittade av sig med bakandet ser jag..*hehe*
Ha en trevlig helg!! Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

17 oktober 2008 07:23

Det är inte lätt att hålla igen på maten när man ser Wanillas bedjande ögon.
Ha en bra dag på jobbet
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

17 oktober 2008 13:17

Dom där bejande ögonen är svårt att motstå var det allt jag fick, får en att känna sig som en bov

http://Prilyckans

 
Smeden

Smeden

17 oktober 2008 18:11

Vore det inte bättre med mer motion som en extra runda uppför en backe istället för matminskning? Tror både du och Wanilla mår bättre av det! kram på dig och en till Wanilla!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards