Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 2 juni 2007

sommar (lördag)

Av Corina - 2 juni 2007 12:58

Så kom sommaren då.Här är soligt och varmt och flugorna har vaknat till liv.Jag har haft fullt upp på förmiddagen.

Vinkade av gubben före sju imorse.Han skulle skjuta idag.Försökte få lite fart på barnen vilket inte är det lättaste.Frukost till dom och val av kläder vilket kan ta sin lilla tid för min sexåriga dotter:)Hon matvägrar för övrigt just nu också vilket är verkligen frustrerande.Men troligtvis är det något hon bara fått för sig,går nog över snart.

Iväg för att handla lite, vi ska grilla ikväll och jag saknade lite ett och varje.Slutade med leksak till barnen också.In på systemet också för ett antal starköl och några cider.Det är ju sommar och då behövs öl å cider här hemma:)

Upp på sjukhuset för att besöka min mamma.Tyckte hon såg allt annat än pigg ut faktiskt.Blir lite fundersam hur det ska gå denna gång:(Hon blir nog kvar ett tag till i alla fall.Handlade med mig lite godis till henne och köpte en Harry Boy för 50 kr till henne också.

Nästa uppdrag, tanka bilen eftersom tankmätaren lyste lite:)Possitivt då bensinen kostade 9.84 denna dag.Hoppas maken tankar andra bilen också för det är inte ofta bensinen är så billig:)

Och så hem.Packa upp det som inhandlats.Försöka övertala barnen om att dom kanske skulle äta lite lunch.Skulle inte tro det var svaret man fick.Som mamma suckar jag bara.Dom åt var sin banan istället.Bättre än ingenting i alla fall.

Tar en koll på altanen och kan konstatera att det ser ut som tredje världskriget där ute.Fram med trasa och skurhink. Nu är det renare i alla fall så vi kan sitta där och äta i kväll.

Nu kan jag ta en kopp kaffe i lugn och ro.Barnen leker med kompisar så nu ska jag bara invänta maken och våra grannar.Om några timmar blir det att grilla,äta sallad och dricka lite öl och cider och umgås i lugn och ro.Sedan kan man ju hoppas att barnen somnar tidigt, men jag är lite lur på att det kommer dom inte att göra:)

I morgon är det en annan dag:)    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards