Corinas Blogg

Alla inlägg under september 2021

Av Corina - 11 september 2021 09:08

 

Ledig lördag. Gråväder ute är det. Men för min del spelar det ingen roll, bara jag får min lediga helg.

Åt surströmming igår kväll med makens jaktlag. En trevlig stund blev det och surströmming smakar ju alltid så bra. Dottern fick köra oss dit och sonen hämtade oss när vi var färdiga.


Ena dagen bevistar man en begravning och nästa dag är det fest.

Kontraster kan man väl säga.


 

Igår följde vi min faster Dagny till sista vilan då.

Blev en fin stillsam begravning som avslutades på Brännlands Värdshus.

Fotade inget själv, bilderna har min kusin Helena varit vänlig nog att skicka till oss. Får tacka henne för dom.


         

Numera träffar man ju kusiner med familj vid dessa tillställningar. Trist naturligtvis men så är det nog för de flesta skulle jag tro.

Nu har jag en faster kvar. Hoppas hon ska få många fina år till. Av fem syskon är hon nu ensam kvar.


 

Hösten är i alla fall här, utan tvekan. Löven börjar så sakteliga att byta färg och luften blir allt kyligare och kvällarna allt fortare mörka, svarta. Mig gör det inget, jag tycker om hösten, även om kyla och blåst gör att lederna värker lite extra.


   

Och så småningom lär ju även vintern komma, men jag hoppas det låter vänta på sig ett tag till :)


Med dessa rader får jag önska alla en fin lördag.

Cyberkram !

    

Av Corina - 9 september 2021 09:42

 

Börjar dagen som vanligt kan man väl säga. Vaknade tio över sju vilket är sent för min del :)

Jobbade till kl 16 igår. Åkte hem och kom hem samtidigt som gubben kom från älgstyckningen.

Blev att laga middag i all hast och sedan ta reda på typ 40 kg älgkött. Tack och lov fint styckat och köttfärsen färdigmald. Men det tar ändå tid och ork att packa och se till att det blir infryst.

Rensa ur frysskåpet fick jag dessutom göra. Skulle behöva avfrostas också men det får vara tills det blir kallare ute. Vi hade ju +19 grader igår.

Efter det arbetet tog min ork totalt slut. Vi var totalt slut både jag och maken. Maken hade ju varit med och styckat hela dagen och jag jobbade ju full dag. Kan säga att jag somnade ovaggad igår kväll.


Nu är det sålunda en ny dag då.

Har semester idag för att gå på begravning. Ännu en gammal faster har avslutat sin vandring.

Just denna faster minns jag rätt väl från mina yngre dagar då jag hade henne som lärare när jag gick min vårdutbildning.


Torde nog hinna lite annat innan också, tvätta lite och vika lite torr tvätt måste göras.


Med dessa rader hoppas jag att alla får en fin torsdag.

Här är det mulet och regnar lite.

Cyberkram !


 


Av Corina - 7 september 2021 09:01

 

Tisdag morgon då. Ny arbetsdag igen också. Jobbar 12 till 21.


Ledig var jag igår, från jobbet då. Började måndagen med kaffe som vanligt. Sedan transporterade jag maken ner till hälsocentralen för provtagning inför läkarbesök. På vägen hem handlades det lite förnödenheter.

Sedan blev det att tvätta som vanligt, hann tre maskiner och dessutom städa hallen och dammsuga köket, hallen och tvättstugan.

Och där tog min ork slut för måndagen.

Lagade middag, blev köttfärssås och spagetti denna dagen.

 

Och följeslagaren Casper befinner sig ständigt i min närhet vad jag än gör. Just nu ligger han på stolen bredvid mig.

Nästa vecka blir det besök hos vetrinären för Caspers del. Då får vi väl veta om det är en han eller hon skulle jag tro. Alma har semester hela veckan för att ta hand om katten före och efter.

 

Det händer mycket skit i vårt land just nu. Och man kan inte bara blunda åt det heller. Skrivs spaltmeter om det i tidningar varje dag. Visst händer det bra saker också, det är ju självklart men skiten tar liksom överhanden.

Det är nog knappast lätt att vara ung idag och vara ute i svängen. Man vet aldrig vad som händer och man kan vara på fel plats bara och drabbas oskyldig.

För tillfället känns det rätt bra att ändå bo där jag bor, inte nära eller i någon storstad !

 

Jakten har gått bra. De vuxna är fallna och imorgon ska dom styckas. Så på onsdag kväll får jag packa kött med andra ord.

Och på torsdag har jag en semesterdag för att gå på en begravning. Ännu en av mina fastrar har gått bort.

   

Så inte är man sysslolös kan jag ju säga.

Ser fram emot en ledig helg i alla fall och det känns bra.


Nu får jag önska alla en fortsatt trevlig tisdag.

Cyberkram !


Av Corina - 3 september 2021 09:34

 

Japp, fredag och helg och ledigt för de flesta. Själv startar denna dagen min arbetshelg. Börjar arbeta kl 12 idag.

Men nu är semestrarna till ända och vi är ordinarie som jobbar igen. Härliga tider !


Ute lyser solen även denna dagen men det blåser ordentligt. Blåsten känns i min kropp liksom att det blivit svalare. Men trotts detta omak kan jag inte låta bli att älska hösten. Jag är bara sån.

Kroppen smärtar allt mera men jag njuter lika fullt av det svalare vädret, kan verka lite udda.


 

Maken har jagat onsdag och torsdag. Dom fällde en tjur under onsdagens jakt.

På facebook har jag delat ett reportage om Kassjö jaktlag som sändes i Tv också. Finns att tillgå även på SVT play. Dagen efter var radion där dessutom. Men den sändningen har jag inte tagit del av.


           

Vi åt kräftor igår till middag. Jag hade även gjort en västerbottenspaj till detta, mums !   

Mycket sölande när man äter kräftor men det smakar ju utmärkt.


 

Med dessa rader får jag önska alla en fin fredag och en trevlig helg.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards