Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 september 2021

Tisdag

Av Corina - 7 september 2021 09:01

 

Tisdag morgon då. Ny arbetsdag igen också. Jobbar 12 till 21.


Ledig var jag igår, från jobbet då. Började måndagen med kaffe som vanligt. Sedan transporterade jag maken ner till hälsocentralen för provtagning inför läkarbesök. På vägen hem handlades det lite förnödenheter.

Sedan blev det att tvätta som vanligt, hann tre maskiner och dessutom städa hallen och dammsuga köket, hallen och tvättstugan.

Och där tog min ork slut för måndagen.

Lagade middag, blev köttfärssås och spagetti denna dagen.

 

Och följeslagaren Casper befinner sig ständigt i min närhet vad jag än gör. Just nu ligger han på stolen bredvid mig.

Nästa vecka blir det besök hos vetrinären för Caspers del. Då får vi väl veta om det är en han eller hon skulle jag tro. Alma har semester hela veckan för att ta hand om katten före och efter.

 

Det händer mycket skit i vårt land just nu. Och man kan inte bara blunda åt det heller. Skrivs spaltmeter om det i tidningar varje dag. Visst händer det bra saker också, det är ju självklart men skiten tar liksom överhanden.

Det är nog knappast lätt att vara ung idag och vara ute i svängen. Man vet aldrig vad som händer och man kan vara på fel plats bara och drabbas oskyldig.

För tillfället känns det rätt bra att ändå bo där jag bor, inte nära eller i någon storstad !

 

Jakten har gått bra. De vuxna är fallna och imorgon ska dom styckas. Så på onsdag kväll får jag packa kött med andra ord.

Och på torsdag har jag en semesterdag för att gå på en begravning. Ännu en av mina fastrar har gått bort.

   

Så inte är man sysslolös kan jag ju säga.

Ser fram emot en ledig helg i alla fall och det känns bra.


Nu får jag önska alla en fortsatt trevlig tisdag.

Cyberkram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards