Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Uppe med tuppen

Av Corina - 14 augusti 2008 07:48

Idag var det att stiga upp tidigt.Sonen ska vara hos tandläkaren tio över åtta så han och pappa har åkt redan.Sedan ska dom handla nya stövlar till sonen och pappa ska och lämna prov på vårdcentralen.


Jag ska fota gravstenar idag.Ute skiner solen denna dag fast det blåser lite.Med mig följer dottern om inget annat kommer på innan vi ska åka.Ska vara på kyrkogården kl 10.Kommer nog att ta några timmar då det är 100 stenar som ska fotas och kommer att ta två kort på varje sten för att vara säker sedan ska korten kollas igenom också för att vara säker på att dom är ok.Har bunkrat med minneskort då korten måste vara högupplösta vilket betyder att dom tar lite mera minne i anspråk på korten till kameran.


I går kväll var jag på besöka med Wanilla hos uppfödaren.Fick henne friserad så nu är hon fin igen.Tassarna ser ut som tassar och inte luddor.Övriga pälsen fick en putsning också då den växer aningen ojämt när den kommer tillbaka efter valpningen.Hon har sett aningen lurvig ut....fläckvis :) Öronen fick en frisering också då det lätt tovar sig runt dom. Klippte klor också och det blev ett litet misstag så det blödde lite men Wanilla reagerade inte alls på detta.Och det är ju ingen fara det slutar ju blöda ganska snabbt.

Så fick jag ju träffa Wanillas lilla dotter Nougat också.Oj vilken liten goding hon blivit ! Uppfödaren är verkligen nöjd med henne. Dom berömde oss för de dagar vi hade henne hos oss också.Tyckte att hon verkade ha lärt sig massor bara på de dagar hon var hos oss.Sträcker lite på mig av det berömmet.Och så fick vi titta på de valpar dom har nu också eftersom dom nu fått flytta ner till köket.Fem små "grodor" än så länge :) Men dom ser ut att bli fina dom valparna också.

Planerar också utställning för Wanillas del i Oktober.Då blir det Sundsvall.Om det fungerar ska jag följa med dit.Hela familjen ska med är det tänkt den helgen och om det fungerar kommer vi att besöka min makes syster också som bor några mil från Sundsvall.Då har vi husrum dessutom,mycket praktiskt nu när vi har sålt husvagnen.

Nu får ni ha en fortsatt bra dag mina vänner.Hinner inte besöka er just nu men senare i kväll kanske det kan bli ett besök.Kram på er alla !  

 
 
Ruth

Ruth

14 augusti 2008 09:45

Fy vilket jobb du har framför dig, 100 stenar inte lite det. Här är det kraftiga vindar i dag, grått och en och annan droppe kommer ner. Vilken tid det tar för tikarna att återfå pälsen efter en valpkull, men man får göra det bästa av det. Skönt att lämna över henne till uppfödaren för allt fix, lyx kallar jag det :D Ha en riktig bra dag i dag !
kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

14 augusti 2008 21:12

Det var ett stort jobb du har framför dig.
Men du är ju så duktig på att fota så det går säkert bra!
Sol o regn här även idag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards