Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2021

Regnet faller....

Av Corina - 26 augusti 2021 08:10

 

Torsdag skriver vi denna dag. Plus 10 grader och regn även denna dagen. Skönt med annalkande höst.

Laddade mina batterier tillsammans med Centerkvinnorna i Tavelsjö under kvällen igår. Vi hade ett synnerligen sent årsmöte pga pandemin.


Har haft två tuffa arbetsdagar. Vi har inte hunnit med någon rast på förmiddagarna och det känner man som personal av kan jag säga ! Än så länge har vi dock fått lite lunchrast i alla fall.

Var rätt slutkörd igår när jag gick hem och hade det varit som vanligt hade jag nog däckat i soffan men nu hade jag ett möte och det hjälpte mig att ladda mina batterier. Dessutom fick vi ju smörgåstårta :)


På måndag är alla gamla kollegor åter i tjänst igen. Längtar !


 

Denna katt är bara så härlig och befinner sig sällan långt ifrån mig när jag är hemma. Har nästan snubblat på honom åtskilliga gånger ! Möter i hallen när man kommer hem, sitter utanför toadörren och väntar på att man ska bli klar, håller koll på att man hänger tvätten ordentligt ja listan kan göras hur lång som helst !

Sover i sängen mellan gubben och mig, inte alla nätter men väldigt ofta.

På bilden hjälper han maken med bokslutet för jaktklubben :)


Med dessa rader får jag önska alla en trevlig torsdag.

Cyberkram till alla !

 

Gnork från Casper !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards