Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 februari 2021

Morron på er !

Av Corina - 24 februari 2021 07:37

 

Onsdag skriver vi denna dagen.

Och snöar gör det ute även denna dagen. Även jag börjar faktiskt att lessna på detta vita fluff nu.

Kan tycka att vi har så det räcker faktiskt.

Sonen jobbar idag, kör sin lastbil till Vindeln med om nejd denna dagen. I detta snöande kan det inte vara roligt och dessutom allt vilt som springar hit och dit också och dessa renar.


 

Simba kan i alla fall konsten att hitta huvudstöd ! Han är rolig den katten.


     

Så mitt projekt som troligtvis kommer att göra mig gråhårig.

I skrivande stund har jag kommit till halva första vanten. Vet inte hur många gånger jag repat upp hittills.

Och det finns fel fortfarande, som jag blundar för.

Egentligen inget svårt mönster men man får räkna hela tiden och tappar bort mig hela tiden så det blir fel och glömmer vissa saker och ser det först tio varv senare. Då ids jag inte repa upp faktiskt.

Får se dessa vantar som övning och hoppas på att nästa par kanske blir bättre........


 

Coronan härjar vidare i vår värld. Och många verkar totalt obrydda !!

Det är skrämmande !

Jag förstår att man blir less, men det är ingen ursäkt tycker då jag. Det är att inte bry sig när man promt ska ut och resa i dessa tider, oavsett om man reser inom sitt land !

Om detta virus enbart drabbade de som struntar i råden hade jag väl inte brytt mig men nu är det ju inte så utan tvärt om ! 

Egotrippade är vad dessa människor är och borde bli utan vård när dom inte tar detta på allvar !


 

Idag blir det en innedag eftersom snön just nu vräker ner här hos mig. Får fortsätta med mina vantar och plocka lite här hemma i lugn och ro.

Jag har ju semester denna veckan så slappa är ju min fulla rätt, eller hur ?


Önskar alla en underbar onsdag.

Cyberkram !


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards