Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

God Morgon Onsdag

Av Corina - 22 juli 2020 08:37

 

Vaknar till en mulen och blåsig dag. Kan nog komma någon droppe uppifrån också.

Men klagar inte. Sysslolös blir man nog aldrig.

Tog sovmorgon idag, kravlade mig ur sängen 07.40 denna morgon. Har ju semester :)


 

Igår när jag steg upp tag jag denna bilden. Morgondimman låg rätt tät då, men det var betydligt tidigare på morgonen.


På agendan idag ? Nja inget speciellt vad jag vet. Jo måste skaffa mat till katterna, den tog slut igår och dom gillar inte att den enbart finns torrfoder hemma.

Ulla pockar på uppmärksamhet nästan hela tiden numera. Ska leka och gosa om vart annat. Går ut en stund för att en kvart senare komma in igen. 

 

Och på dagen sover hon i ett soffhörn eller snor fotöljen av maken.


Själv ska jag vänta på Almas provsvar denna dagen och hoppas att även detta prov ska vara negativt så hon kan komma hem och börja sitt arbete igen. Och ta hand om sin katt igen också. Och att min gamla dator ska bli tillgänglig så jag kan flytta över mitt program paint shop pro till min nya dator för att sedan låta dottern helt ta hand om den gamla datorn. Har även en hel del bilder som ska flyttas över till den externa hårddisken.

 

Detta är då den dotter jag vill ha hem igen fast detta foto var ju ett tag sedan.....2011 tror jag detta togs. Sedan dess har det ju hänt en del med henne om man så säger. Idag är hon 19 år och har avslutat sin  gymnasietid. Jobbar nu som målarlärling. Tänk vad tiden går fort !


   

Och denna gosse är då sonen Viktor som idag är 22 år och arbetar med att köra tung lastbil på Post Nord. 

Han for just iväg för dagens arbete  (10-19).

Tiden rullar på kan man väl säga.



Har inget nytt att visa men gamla bilder kan ju vara trevligt ibland också.

Ha nu en härlig Onsdag !

Cyberkram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards