Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 25 september 2019

God Morgon Onsdag !

Av Corina - 25 september 2019 07:02

 

Sitter vid köksbordet även denna morgonen. Kaffet är drucket. Dottern har åkt till sitt lärlingsjobb och maken har åkt ut i jaktskogen. Sonen sover fortfarande. På stolen intill mig sover Simba efter att ha ätit sin frukost. Ulla har försvunnit någonstans i huset, troligtvis ligger hon uppe i dotterns rum och sover även hon.


 

Jag önskar att jag kunde säga "jag bryr mig inte" och verkligen göra det också.

Men sån är inte jag. Tycker det låter illa att uttrycka sig med dessa ord !

Men tydligen kan man säga så och ändå ha gott samvete.

Spaltkilometer har skrivits om denna Greta.....både hyllningar och inte hyllningar. Vem som har rätt vete katten tycker jag. Alla har vi antagligen en åsikt.

Försöker vara väldigt neutral och helst skrollar jag förbi allt som skrivs och framförallt delas på sociala medier.

Men ibland blir det väldigt mycket tycker jag.

Tidigare tal hon hållit har varit bra tal, hon är utan tvivel en duktig tjej med stort mod !

Men talet hon höll senast får mig att fundera faktiskt. Varför kan man inte hålla ett tal och låta normal. Varför pressa fram dessa krokodilliknade tårar ?? För mig blev det bara patetiskt som hon höll på. Ett bidrag till dramaten nästan.

Jag skulle i alla fall hellre lyssna till hennes tal om hon inte verkade spela en roll, bara pratade normalt utan krokodiltårar för hon kan prata på riktigt !

Om sedan världens ledare verkligen bryr sig är ju svårt att säga men att visa sig tillsammans med henne ger ju publicitet i alla fall, eller hur ?

Nåja, var och en har nog egna åsikter men alla verkligt elaka kommentarer vittnar ju om omogenhet bland alla läsare, så är det ju. Att mobba är ingen lösning !


 

Vad står på agendan denna dagen då ?

Jag vet faktiskt inte än. Har inget planerat faktiskt. Torde väl bli lite småplock som vanligt. Kika över smycketillgångarna kanske.....packa ner lite olika som ska med till jobbet som bingovinster.

Ja vi får väl se vad det kan bli en dag som denna. Verkar i alla fall bli en ganska fin dag !


                                           


Önskar alla som orkar läsa en fortsatt fin dag !

Kram !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards