Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 september 2019

Av Corina - 8 september 2019 09:16

 

Nä just det nä, nu kan man inte förneka att hösten är här !

September månad med lite kyligare luft och allt mörkare kvällar är här.

 

Men jag är inte den som hänger läpp över detta, inte någon längre stund i alla fall.

Njuter av den lite svalare luften och mörkret som sänker sig.

 

Att gotta ner sig i soffan med en filt, tända ljus och lite hyfsad Tv en kolsvart kväll är något som jag verkligen njuter av !

Sedan kan man ju naturligtvis ha andra åsikter och såklart sakna den där sommaren när snön börjar komma.

Men varför klaga hela tiden, årstiderna växlar och det vet vi ju.

Jag väljer att vara positiv.


Så jag tänder ljus och myser med andra ord.


 

En liten tröstbild till alla er som ändå tycker denna höst och vinter suger.....

En tröst är ju att det kommer en sommar nästa år också !


 

   

Hösten......startar på riktigt när älgjakten börjar kan jag tycka. Det är lite magiskt att den där kyliga nattluften alltid dyker upp just runt jaktens start. Men dagarna kan fortfarande bjuda på lite värmade sol dock, som denna dagen. Solen lyser på oss denna dagen och jag kan tänka mig att tillvaron ute i skogen denna dagen är ganska så behaglig faktiskt. Ibland saknar jag att jaga......slutade ju i samband med första barnet.

Sedan dess är det maken som jagar i denna familjen. Har haft funderingar på att starta igen men det har inte blivit något av den biten ännu.

Kanske hinner följa maken ut i skogen någon dag när jag är ledig framöver........


 

Ha nu en fortsatt härlig söndag alla !

Själv laddar jag för att jobba även denna dagen med start kl 14.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards