Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2019

God Morgon

Av Corina - 28 augusti 2019 08:37

 

Ännu en kär vän har gått ur tiden, 90 år gammal.

Din vila är välförtjänad och du finns i våra minnen för evigt.


 

Har nu haft två lediga dagar efter arbetshelgen.

Var på mammografi på måndag morgon. Lite spännande väntan på svaret som vanligt. Hoppas dock att dom inte hittar något suspekt denna gången.


 

Idag ska det med andra ord arbetas igen då.

Och ja det ska väl gå bra även denna gången antar jag. Men visst, det tar emot ibland faktiskt.

Jo jag trivs med jobbet.... men ibland undrar man vad man valt för arbete. Så är det säkert för många skulle jag tro.


 

Tät dimma denna dagen, så pass tät att alla flyg är inställda på Umeå flygplats. Men det skulle bli varmt denna dagen och det ser jag inte fram emot alls när jag ska arbeta.

Skolorna är i full gång igen nu. Dottern har påbörjat sitt tredje och sista år på gymnasiet.

Sista året betyder praktik större delen av skoltiden. För närvarande befinner hon sig mitt i stan i det omtalade cykelgaraget i Umeå. Målar stolpar som målats av någon annan innan och det blev inte riktigt bra tydligen.

Kör gör hon ju själv numera och det fungerar utmärkt, även om jag fick rycka in igår och köra henne ner då det var punktering på ett däck på den bil hon kör. Däcket är nu lagat till en kostnad på 250 kr. Man får tacka Etting Maskin och service i Långviken för ännu ett bra arbete.


                                         

 

Önskar er alla en fortsatt trevlig dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards