Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2019

Söndag och regn

Av Corina - 18 augusti 2019 09:01

 

Söndag och regn denna dagen. Sitter och kikar ut genom köksfönstret och kan konstatera att det är väldigt höstlikt när det regnar.

Nätterna är svarta igen nu. Inatt har det blåst ganska ordentligt och blåser fortfarande. Känns fint att sitta här inne faktiskt även om detta väder är njutbart ändå.

   

Hösten, får mig att minnas en hel del fina saker i mitt liv.

Saknar min mor under hösten. Mest för att jag minns hennes iver att få komma sig ut i skog och mark.

Hennes iver att få plocka bär, hela höstarna med en iver som var imponerande !

Dels fylldes frysen och dels sålde hon massor. Ett sätt att få in pengar som oftast var en bristvara i hennes allt för korta liv.  

Kanske därför jag aldrig plockar bär själv ?

Har inget emot skogen men bärplockningen lämnar jag därhän numera när jag inte har mamma som driver på mig.

Kanske lite synd men........någon annan får plocka bären och dra in några kronor.

 

Jag nöjer mig med att arbeta och sedan peta på här hemma med tvätten och datorn och lite Tv.

Man kan kanske kalla mig lat, eller oförtagsam eller.....ja väl själv.

Jag är som jag är.......

Och mamma var som hon var.....men hon var min mamma i alla fall.

 

Har uthärdat en förkylning sedan sist jag bloggade.

Däckad i alla fall onsdag kväll efter jobbet och hela torsdagen, som för övrigt tillsammans med fredag blev sjukdagar för min del.

Känner mig skaplig nu igen så imorgon blir det att arbeta igen.

Har lärt mig att bästa sättet att kurera förkylning är att verkligen vila. Så blev det på torsdag, sov större delen av dagen, tog inte ens av mig nattlinnet ! Höll mig varm, drack vätska, tog någon alvedon och tillbringade dagen i soffan helt enkelt.

Fredag var väl aningen bättre men var verkligen mosig, men vad hjälper det när viktiga förnödenheter tryter ?

Släpade mig iväg för att handla, tack och lov tillsammans med make och dotter som hjälp.

Väl hemma igen blev det att däcka i soffan resten av dagen !

Återstoden av denna helgen har jag varit hemma, tvättat vilket var nödvändigt.

Renbäddat sängen efter förkylningssvängen också. Var härligt att igår kväll få lägga sig när sängen var renbäddad.


                             

Får önska alla en fortsatt härlig Söndag.

Här får det bli en kojdag på grund av väder och vind !

Kram !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards