Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 april 2018

Sista dagen i April

Av Corina - 30 april 2018 08:33

 

Tänk vad tiden går. Sista dagen i April månad har kommit. Snön försvinner i en rasande fart här hos mig.

Måndag är det och jag påbörjar ännu en ny arbetsvecka. Jobbar kväll idag. Något firande blir det inte av då jag arbetar imorgon också med start kl 07.


 

Helgen har varit bra kan jag tycka. Två kvällar i rad har vi suttit här jag och gubben och fått rå oss själva. Ungdomarna har varit ute och roat sig på egen hand. Vi får nog allt vänja oss vid detta allt mera nu framöver.

Livets gång.


 

Igår söndag bevistade vi ett barndop i Hörnefors i Rosornas kyrka.

Trevligt var det.

Efter dopet och fikat där åkte vi och besökte pappa och momme. Pratade bort en liten stund och fikade igen.


 

Under helgen har jag även hunnit vara i närkamp med en ilsken köksstol.......sparkade lilltån i ett stolsben. Jädrar vad det tog bra vill jag upplysa om och ont blev det och blå är foten. Men det ska väl gå över det med även om det just nu gör ganska ont. Besvärligt med skor kan jag säga. Tur att jag har luftiga skor på jobbet som inte klämmer just över tårna. Tvingade ner foten i joggingskor igår, är ju lite tidigt att gå barfota ute.......jaja, jag lär med all säkerhet överleva detta också.


       

Så mina planer på promenad med kameran denna helgen grusades sålunda av en ilsken köksstol.

Blir med andra ord inga foton idag heller utan mina vanliga paint shop pro-bilder istället.

Nåja, världen finns ju kvar där ute och min kamera finns ju kvar den också till en annan dag. Och min fot ska väl repa sig den också med tiden får jag hoppas.

Nu får ni ha en fortsatt fin sista april och sedan en bra första maj på det.


Kram !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards