Corinas Blogg

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Corina - 22 juni 2013 10:07

Så var midsommaraftonen avklarad enligt konstens alla regler.


               

Båda barnen följde med på firandet faktiskt. Å glada var dom även om dom inte deltog i något utan enbart fikade och satt och kikade lite runt området !


                     

Några bilder av alla jag tog under dessa timmar. Mycket folk var det på plats. Troligen beroende på det vackra vädret.

Efter detta firande enligt tradition åkte vi hem för att äta midsommarmiddag. Blev sill och potatis för mig och maken med en liten nubbe till som vanligt. Barnen anslöt också och valde tunnbrödsmacka med ost eftersom ingen av dom gillar sill.

Vi sparade grillandet till lite senare på kvällen så makens bror hann hem från sin fiskeresa så han fick vara med på ett hörn också. Kvällen bjöd på ett underbart väder hela kvällen. Kunde sitta på altanen och njuta. Enda smolken var väl detta eviga körande med vattenskotrar ute på sjön. Hela kvällen höll dom på !

Upplever det som väldans irriterande när dom timme ut och timme in kör hit och dit faktiskt mitt under bästa middagstiden. Bränslet är tydligen för billigt fortfarande !

Nåja lär väl knappast kunna hindra dom även om det lever om !


Det andra som förtog firandet var väl vetskapen om att mamma inte kunde ta sig till något firande denna midsommar.

Detta på grund av landstinget som verkligen inte sköter sina åtaganden som dom ska. Dom hade redan tidigare i vår lovat lämna ut bärbar syrgastub till mamma. Men fortfarande har inget hänt på denna fronten så trotts midsommar och sommar med skapligt väder kan hon inte lämna rummet eftersom hon är beroende av sin syrgas.

Påstötningar från SSK på hennes boende har inte ens resulterat i någon reaktion från stolpskotten som arbetar med detta !

Som extra krona på verket hör man då herr Hägglund uttala sig i radio om att vården inte enligt honom har några som helst problem. Men herre jisses, på vilken planet befinner sig denna idiot frågar jag mig !

Men han har väl gräddfil om han skulle bli sjuk antar jag. Jag blir så less på politikerna som allt mera tappar kontakten med verkligheten !


Jaja, idag har vi då midsommardagen och den ser ut att regna bort. Hos mig fullkommligen öser regnet ner till och från så det får bli en innedag. Tvättar träningskläder bland annat :)


Önskar er alla en fortsatt bra helg. Vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards