Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Corina - 11 maj 2013 14:26

Även lördagen verkar rulla på. Utan problem går dagen framåt faktiskt.

Tvättar idag......inget ovanligt är ju just den biten kan jag tycka. Mina lediga dagar brukar ju allt som oftast bestå av några timmar i tvättstugan.

Besök hos mamma har det varit också. Ett ovanligt possitivt besök måste jag ju säga. Länge sedan jag upplevt något possitivt under dessa besök nu. Visserligen har hon fortfarande en infektion som vägrar släppa taget men det är trotts allt bättre.

Har börjat prata om Almagården igen också. Låter som musik i mina öron i alla fall. Fortfarande främmande för permanent boende.....men inte helt tvärstopp i alla fall. Gick att prata om detta och jag fick respons på mina åsikter och det har jag inte fått tidigare. Så man får hålla alla tummar och tår att detta nu ska fortgå i denna riktning ! För jag är tveksam att hon kommer att klara sig hemma med hemtjänst endast dag och kväll. Hon kommer att behöva nattlig hjälp också i framtiden. Mycket hänger ju på hur det blir med hennes brutna ben också. Hur hennes gångförmåga kommer att påverkas. Troligen blir den betydligt mer begränsad än tidigare och rullstolen kommer att behövas oftare och då blir det ju lite besvärligare i hennes nuvarande lägenhet som inte är anpassad för en rullstol presis.......nåja, hon har i alla fall börjat prata normalt igen utan att skälla som en bandhund och det får man ju verkligen vara glad åt !!


Ikväll blir det kyckling till middag och till detta serveras öl och ett Vitt vin (Morberg).

Ha nu en fortsatt härlig lördag. Vi ses !


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards