Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Corina - 8 maj 2013 17:12

  Solen har lyst och det har faktiskt varit varmt idag.

Idag startade dagen betydligt bättre än gårdagen kan jag ju lugnt säga. Och grollet är glömt.

Har varit till frissan idag och sedan har gubben hjälpt mig att återställa den röda färgen.

Efter klippningen var jag nämligen ganska så råttgrå   .


       


Igår nämnde jag ju en del fotografier och lovade dessa i senare inlägg. Tar dom idag då.

En rundvandring av längre art på Umestans företagspark (I20) blev det medans dottern tränade fotboll häromdagen.

       

Denna gången hade jag inget vidvinkel att ta till utan använde mitt vanliga 105-objektiv. Blev väl ganska bra det med kan jag tycka.

       

Fast nog saknade jag vidvinkeln under denna promenad måste jag säga. Dessa hus är fantastiska i mina ögon. Älskar gamla fina hus måste jag säga.

       

Men jag får väl ta ytterligare en promenad i detta område eftersom jag idag dristade mig till att göra ett besök på Cyberphoto på Ersboda. Blir ofta relativt kostsamma besök   .

Så även denna gång, köpte mig ett vidvinkelzoom. Provade ju grannen Marias objektiv och tyckte det fungerade utmärkt så jag skaffade ett likadant. Och egentligen inte så dyrt, 3690 kr. Fast allt är ju relativt   .

 

Avslutar dagens inlägg med detta foto. Resten av fotona från promenaden får bli ett annat inlägg.

Nu vill dottern låna datorn så jag får ta och avsluta för denna gången.

Ha en fortsatt bra kväll, jag ska se på hockey. Vi ses !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards