Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

God fortsättning på 2013 !

Av Corina - 1 januari 2013 15:37

Exakt som jag anade så blev det ett nytt år fast jag sov   .

Kom hem efter jobbet igår kväll och möttes av ett gäng glada nyårsfirare.

Maken, makens vuxna dotter och bästa grannarna Maria och Tom och såklart alla barnen, till antalet fyra till att börja med ( mina två plus två av grannarnas barn ). Grannarnas äldsta hämtades i stan efter en stund och kom också och hälsade. Fick en kopp te och ett halvt glas rött vin. Pratade strunt en stund och sedan lockade faktiskt sängen efter en arbetsdag.


 


På årets första dag passar det väl med årets första tulpaner. Köpten en bukett när jag åkte hem från jobbet idag. Slutade kl 13 denna dagen och det kändes bara bra. Arbetsdagen gick av bara farten om man säger så.


         

Telefonsamtal från en anhörig  som ville påminna om nyårskonserten på Tv. Ville att maken skulle få se och lyssna på den och trodde nog att fler skulle vara intresserade. Och självklart ! Vi satte igång Tv:n när konserten startade. När musiken kommer igång hörs en ljudlig stämma från en av våra underbara farbröder : - är det någon som har ett par öronproppar att låna ut ?

Dagens skratt kan man ju lugnt säga utbröt ! Kan konstatera att inte alla uppskattar just den typen av musik.

Naturligtvis slapp farbrorn lyssna......de som var intresserade fick lyssna och titta på en annan Tv helt enkelt i ett annat rum !

Vi är alla olika kan jag konstatera och det är ju ändå för väl.


               


Årets första dag går nu mot sitt slut och kan konstatera att den förflutit utan missöden.

Nyårsaftonen och nyårdagen har arbetats och allt har varit lugnt och stillsamt.

Nu en ny kort arbetsdag imorgon (06,45 - 11,45). Sedan årets första lediga dag innan en arbetshelg tar vid igen.

Min nya nåndagsalmanacka är påbörjad och den gamla är således lagd till handlingarna. Året kan ta sin början på allvar med andra ord ! Mot framtiden !


Önskar er en fortsatt härlig nyårdag !

Vi ses ! 

 
 
tulipaner

tulipaner

1 januari 2013 16:10

Hej !
vilka fina bilder på tulpanen!
Är och hälsar på :)

och önskar dig en god fortsättning på det nya året!

http://tulipaner

 
Ingrid

Ingrid

1 januari 2013 16:53

Ja, inte tycker alla lika bara för att man bor på ett äldreboende, även där gäller nog att smaken är som baken....

Ha en riktigt god fortsättning på 2013!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Spanaren

Spanaren

2 januari 2013 08:41

Frisk igen ... jobb ... ompysslad ... humor på hög nivå.
Ditt år började också bra :-)
Fina tulpaner och jag har redan hunnit in på min andra bukett ... fast de köptes år 2012 *ler*
God fortsättning till dig och de dina/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

2 januari 2013 14:19

Gud så fina foton och så snyggt du lagt upp det
Jag såg inte det programmet heller vet inte vad jag bytte till
Det kändes rörigt i inledningen men jag har förstått sedan
att den var bra
Nu får du ha en god fortsättning på året och bloggandet

http://astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards