Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Äntligen Måndag !

Av Corina - 30 april 2012 13:36

Så känner jag det efter en väldigt tuff helg ! Tät näsa som rinner och ögon som rinner så man knappt kunnat hålla dom öppna. Har varit förskonad från feber i alla fall.  Tydligen en blandning av allergi och förkylning. Har blivit bättre med allergi medicinen men inte alls helt bra !



Som bilden här ovanför känns det i skallen just nu ! Dessutom har dotterns mobiltelefon lagt av och jag lovade skaffa en ny idag. Skulle tro att det inte är lönt att skippa det löftet. Blir att ta två alvedon och bege sig mot Media Markt när dottern slutar skolan idag.



Valborgsfirande står på agendan också, brasa och soppätande. Anmälda är vi och jag ska banne mig dit ! Soppa ska jag ha, sedan får jag väl åka hem igen och lägga mig på soffan. Brasan struntar jag blankt i faktiskt men att slippa fixa middag är faktiskt guld värt i mina ögon i alla fall !


     

Två arbetsdagar har jag denna veckan också, tisdag och onsdag. Men dom skippar jag. Vill inte äventyra min resa som går av stapeln denna helgen som kommer. Flyget och boendet är ju beställt ! Och jag ska banne mig iväg på denna resa så därför sjukskriver jag mig från imorgon ! Avdelningen torde säkert stå kvar efter helgen.


       Nu önskar jag er alla en trevlig valborg i alla fall. Nu mot alvedonet och någon timmes vila innan en ny mobil ska införskaffas till dottern.


Vi ses !

 
 
carri

carri

30 april 2012 14:04

Hoppas att du orkar med både mobilköp och valborgssoppa.

Ha en fin kväll !

http://carri.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

30 april 2012 23:25

Hoppas du inte blir sjuk, det skulle ju vara för trist om ni skall ut och åka. Hoppas du orkade komma iväg och fick dig lite soppa med bröd till, det kan vara värd ett par Alveon extra bara man slipper stå vid spisen :-) Hoppas du fick en trevlig Valborgsafton.
Kram och krya på dig.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards