Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Lördag

Av Corina - 24 september 2011 09:43

En sån här bild som jag för en gångs skull är riktigt nöjd med själv :) Makro vet man aldrig vad det blir av förränn man får upp bilden på helskärm . Och med blixt blir det ännu mera lotteri :) Man lär så länge man lever heter det ju.

Tänkte mig en lugn och behaglig eftermiddag igår tills barnen skulle komma hem. Detta ändrades i och med att sonen skickade ett SMS strax runt kl 13. Sista lektionen inställd eftersom läraren var bortrest.......och ingen buss hem förrän den vanliga bussen vilket betyder att sonen brukar vara hemma ca 16.20 Och som mamma blev det att sätta sig i bilen och hämta hem sonen naturligtvis för vem vill sitta på skolan ensam flera timmar innan man kommer sig hem en fredag ? Bussar finns det ju som sagt men först måste han isåfall ta lokalbussen ner till stan och sedan byta buss där och lika fullt måste jag hämta honom i Tavelsjö eftersom bussen inte går förbi där vi bor. Man kan lugnt säga att inte f** ska man bo utanför tätorten om man ska kunna nyttja kommunikationerna fullt ut ! På den punkten uttrycker kommunen sig klart och tydligt måste jag säga, skyll er själva om ni väljer att bo utanför stan ! Man undrar ju om man ska börja skicka reseräkningar till någon i skolan för att visa hur ofta man får köra och hämta på grund av kommunikationsproblem......


  Som vanligt har jag lekt igen. Kan man inte fota ute letar man fram lite saker inne att fota. Här tog jag en lime och en spegel. Olyckligtvis har jag ingen riktigt bra spegel att använda. Noterar och får se om jag hittar någon bra spegel att köpa, kansk finns på loppis !  


Tar en bild till idag. Kvällen igår tillbringade jag tillsammans med mina pelargonior, kameran och en vattenspruta :) Hade en rätt trevlig stund och det blev många foton. Över hundra kort tog jag, detta är bara ett av dom. Fler kommer i inläggen framöver hade jag tänkt.


Nu får ni alla ha en fortsatt härlig lördag !


Vi ses  

 
 
Astrid

Astrid

24 september 2011 10:09

Underbara foton. Jag vill också ha makro på min kamera
När det gäller bussar så har dom dragit in turen härifrån till stan mitt på dagen
När jag i alla fall som pensionär åker mest
Ja gåkte och tränade förut med bussbyte men fick sluta för med min rygg kan jag inte gå på stan och vänta i timmar eller stressa och träna kortare stund för att hinna. de tär så synd

http://astridlarsson.wordpress.com

Corina

24 september 2011 10:33

Makro är verkligen roligt, ångrar inte mitt köp av det objektivet till min kamera !

 
Spanaren

Spanaren

24 september 2011 11:04

Wow och wow igen ... nu myser du allt när du får till sådana här härliga praktbilder ;.) Du har öga för det här vännen/kram

Ps Läser att det finns ett förslag om att höja P-avgiften så att bussarna kan gå ännu oftare kring Piteå ... men det gäller knappst vi som bor utanför tätorten *tumme ned*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

24 september 2011 11:59

Hm....jo jag myser verkligen måste jag erkänna. Känner mig så duktig när jag lyckas och ännu duktigare när mina goa vänner berömmer mina bilder dessutom :) Tack och kram vännen !

 
Margit

Margit

24 september 2011 17:57

Många vackra bilder du tar och du visar!! Det syna att du har en mycket bra kamera!!
Ja visst är dte kul med bilder...
Vi har varit och firat Lasses son Roger..idag och det bölev många bilder tagit iGEN..man blir snopen när man skall "tömma över" bilderna på datorn. Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
kristina

kristina

24 september 2011 21:35

Jag bara sitter och njuter av dina underbara bilder.
Jag har aldrig varit intresserad av att ta kort, men när jag ser dina bilder så kanske jag ändrar mig. Jag gillar bilden av citronen den är så mysig.
Att bo på landet och ha barn är inte lätt!
Goa kramar till dig och ha en fortsatt trevlig helg!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards