Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Ny vecka igen

Av Corina - 8 september 2008 08:57

Ny vecka och nya utmaningar ! Jobbar tre dagar nu sedan är jag faktiskt ledig hela fyra dagar på raken :)


Har suttit och lyssnat lite på våra politiker på morgonen.Pratades om privata barnsjukhus och sjukförsäkringar bland annat.Jag lyssnade bara sådär lagomt mycket.Men min åsikt har inte förändrats angående detta.


Dessa privata inrättning gynnar enbart de förmögna människorna.De som har gått om pengar har i alla tider gynnats och kunnat ta för sig.Detta är inget som den borgeliga regeringen infört . Det var likadant under socialdemokraternas tid vid makten ! Jag retar mig lite på att man får det att låta som om den borgeliga regerngen rår för detta fenomen.Rena rama skitsnacket vill jag påstå ! Förmögna har alltid, ända sedan Jesu tid tagit för sig ordentligt medan andra mindre förmögna fått spara så att de rika fått mera ! Så är det ännu idag och ingen förändrig lär det bli heller.De rika kommer alltid att vara rika och de fattiga kommer att få fortsätta slita så de rika blir ännu rikare !   

Privata barnsjukhus lär inte ändra något i possitiv rikting.Man ser istället till att barnen redan i ett tidigt stadium får lära sig pengars makt ! Min pappa och mamma har pengar därför får jag bättre vård än du som inte har föräldrar med mycket pengar ! Vi går med starka steg mot samma system som USA har och det är skrämmande ! Har du inte en bra sjukförsäkring får du inte den vård du behöver.Är man inte rik, frisk och framförallt vit är det inte lätt !


Huga vad jag eldar upp mig ibland :) Nåja kan ju behövas ibland.Ruth bad mig ju att inte skriva om ...........så då blev det detta istället :)  Vet inte om det är bättre men det är i alla fall något som kan väcka någon form av debatt,eller hur ?


Ha en fortsatt bra dag,oavsett om du är rik eller fattig. Man kan vara rik på många sätt,inte bara i pengar !  

 
 
Ingen bild

Astrid

8 september 2008 10:17

Ja du och jag tänkte när jag hörde det.
Då blir det kanske mer plats i en vanlig sjukvårds kö.
Det var min första reaktion.
Det finns ju privata tandläkare också.
Men jag vet inte är för dåligt insatt.

 
Ingen bild

Bloggägaren

8 september 2008 10:57

Jo jag förstår din tankegång men tyvärr lär nog inte köerna minska i den vanliga sjukvården.Så är det i alla fall inte i tandvården i alla fall trotts privata tandläkare.Kön till folktandvården är gigantisk i alla fall.Vet själv då jag går på folktandvården och det är inte lätt att få en tid kan jag säga......

 
lillis

lillis

8 september 2008 17:22

Jag håller med dig om att dom som är rika får det ännu bättre. Jag är glad att jag är rik på erfarenhet och att jag lever i nuet och kan vara mig själv
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

8 september 2008 19:56

Jo, de flesta privata inrättningar tror jag också gynnar mest de människor som har gott om pengar.
De förmögna klarar sig alltid, och drabbas inte på samma sätt när det är indragningar i sjuk- och äkdrevården, ändrade regler i A-kassan och sjukförsäkringen, när hyror och elpriser och matpriser osv. stiger.
Och de som sliter mest i de hårdaste och tyngsta jobben har som alltid fått de lägsta lönerna.
Så borde det ju inte vara...
Ja...nu börjar jag elda upp mig också ;-) så det är kanske bäst jag slutar ;-)
Önskar dig en bra kväll
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

9 september 2008 09:24

Sverige, vårat trygga land med välfärd lika för alla finns inte längre, det blir värre och värre på alla fronter :-(

Skönt att du inte tog upp detta med älgjakten, tror många skulle må dårligt av att läsa, tack Corina.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 september 2008 00:02

Pengar öppnar de flesta dörrar. Och visst har de som har gott om pengar förmåner när det gäller det mesta. Så har det alltid varit i alla tider. Helt rätt. Idag går det mesta att köpa.
Men vilken politik som hjälper och stödjer de som inget har eller vem som gynnar de som redan har mer än de behöver, kan säkerligen diskuteras. Och vill man ha svar på det får man se framåt samtidigt man håller koll på vad som varit.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

10 september 2008 08:01

Ja det är inte klokt att de rika kommer att blli rikare o vi som inget har får mindre!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards